TCX turisticke maju sirsiu podrazku. Cestne uzsiu, ktora sa da asi stlacit pri mensej sile. Pozri si zaciatok videa:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=u3jV-YGb26QSu presne stanovene parametre, ktore ked topanka splni, dostane certifikat a level. Napr pri Traverse Rigidity by mala topanka vydrzat pre level 1 silu 1kN; pre level 2 silu 2kN.
Takze ak uz sa niekto pozera na CE, tak to treba vediet citat.
Budem sa opakovat, ale pre istotu, aby si niekto nemyslel, ze povazujem tie certifikaty za jedine smerodajne, podla coho si vyberam cizmy. Nie, takto to naozaj neberiem.
Vela certifikatov je len byrokraticka buzeracia a vyrobca si ich musi zaplatit, aby mohol predavat na trhu EU, USA... K tomu su rozne druhy certifikatov a merania pre rozne trhy.
Takze ak chce vyrobca predavat na EU trhu, zaplati si test. Vie presne co sa bude merat, tak prisposobi produkt, aby dopadol co najlepsie. Ako som uz pisal v inom prispevku, ak tak neurobi, tak asi ma na to dovod - napr. na cestnu cizmu nebude davat podrazku hrubu ako na adventure cizmu. Alebo sa na to uplne vyprdne a snazi sa len "preliezt".
Ja osobne si radsej kupim cizmu s vyssim hodnotenim, ale vobec sa nerozhodujem len na zaklade CE. Ako som uz tiez pisal, su obrovske rozdiely pri roznych cizmach, aj ked maju rovnake levely CE.