Ahojte, vyšlo oficiálne info o NC750X pre rok 2021 a tiež videá od Hondy.
Porovnával som si čo sa zmenilo, tak vám tu nazdieľalm súhrn v bodoch. Snáď pomôže aj tým, čo sa teraz rozhodujú o kúpe NCčka.
Motor:
- hodnota maximálneho výkonu vzrástla o 3 kW na celkových 43,1 kW pri 6 750 ot./min., zatiaľ čo maximálny krútiaci moment je 69 Nm pri 4 750 ot./min. teda o 1 Nm viac.
- okrem navýšenia výkonu došlo na motore ku skráteniu prevodových pomerov pre prvý, druhý a tretí rýchlostný stupeň (tak v prípade manuálnej verzie, ako aj verzie DCT), čím sa zlepšilo zrýchlenie pri rozjazde z miesta aj dynamická akcelerácia na každý z týchto rýchlostných stupňov. Štvrtý, piaty a šiesty prevodový stupeň sú po novom, naopak, dlhšie kvôli väčšej úsporu paliva.
- posunutie červeného poľa otáčkomera o dodatočných 600 ot./min
- maximálny výkon 43,1 kW je pri otáčkach 6 750 ot./min, predtým bol 40,3 kW pri 6250 ot. za min.
- motor spĺňa emisnú normu EURO5, spotreba dosahuje 3,5 l/100 km (v režime WMTC)
- motor o 1,2 kg ľahší
- motorka je o 6 kg ľahšia
- Elektronicky riadená škrtiaca klapka (Throttle By Wire – TBW) = elektronický plyn, teda koniec plynového lanka
Nová trecia spojka (znižuje zaťaženie páčky o 20 % a prispieva k lepšej kontrole nad zadným kolesom pri podraďovaní)
Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC): má teraz 3 stupne nastavenia (predtým 2 stupne) + možnosť vypnutia HSTC. V spojením s el. plynom (elektronicky riadenou škrtiacou klapkou) má isť o lepšiu kontrolu.
3 úrovne zásahov:
Úroveň 1 znamená minimálne zásahy a umožňuje určité prešmykovanie zadného kolesa (napríklad na štrkových alebo nespevnených cestách). Úroveň zásahov bola v tomto prípade oproti predchádzajúcej verzii znížená.
Úroveň 2 je implicitné nastavenie a ponúka istú trakciu na bežné každodenné použitie.
Úroveň 3 ponúka maximálnu kontrolu pri jazde na klzkých vozovkách.
DCT má nové režimy: 4 režimy, z toho 3 prednastavené. Režimy sa vyberajú tlačidlami na ľavej rukoväti a sú indikované na LCD displeji.
- SPORT ponúka agresívnejší prísun výkonu motora aj brzdenia motorom, systém HSTC v tomto režime zasahuje iba minimálne a prevodovka DCT pracuje v režime 4.
- RAIN ponúka najmenej agresívny výkon motora aj brzdenia motorom, systém HSTC zasahuje najčastejšie a prevodovka DCT pracuje s mapou radenia pre úroveň 1.
- STANDARD sa vyznačuje vyváženým výkonom motora, brzdením motorom aj zásahmi systému HSTC. Prevodovka DCT pracuje v režime 2.
- USER ponúka možnosť individuálne nastaviť nízku/strednú/vysokú úroveň výkonu motora a brzdenia motorom, nízku/strednú/vysokú úroveň zásahov systému HSTC (alebo jeho úplné vypnutie) a štyri rôzne vzorce radenia prevodovky DCT.
Výška sedadla sa zmenšila o 30 mm, teda je vo výške 800 mm. Zníženie sedadla sa podarilo dosiahnuť miernym zmenšením zdvihu odpruženia.
Predné zavesenie: 41 mm teleskopická vidlica, zdvih 120mm (predtým zdvih 153,5 mm)
Zadné zavesenie: Pro-Link s nastaviteľným predpätím, zdvih 120mm (predtým zdvih 150 mm)
Svetlá výška klesla na 145 mm (predtým 165 mm). Sedadlo je teda znížené celkovým znížením motorky o 20mm + 10mm úpravou sedadla (prípadne aj rámu, ktorý menili)
Odkladací priestor zväčšený na 23 litrov, batéria je presunutá dozadu pod sedadlo (žeby konečne ľahšií prístup k batérii kôli nabíjaniu a údržbe?).
Vraj tam vojde už aj "enduro integrálna prilba". Pri tom náraste o 1 liter očakávam, že tam vojde vačšia integrálka a vyklápačka, nie enduro prilba, ale rád sa budem mýliť.
Na vrchu odkladacieho priestoru nevidím na fotkách diery na upevnenie tankvaku, aj keď uvádzajú: " Na hornej strane veka sa nachádzajú robustné externé koľajnice, ktoré sú vhodné napríklad na upevnenie tankbagu. Vnútri veka sa nachádzajú štyri háčiky, ktoré je možné spoločne s gumovými popruhmi využiť na usporiadanie prepravovaných predmetov a na čo najlepšie využitie dostupného priestoru. "
- voliteľná USB-C zásuvka ukrytá v ľavej hornej časti schránky.
Nové predné svetlo - je delené. Vzhľad predného aj zadného LED svetla je vynovený.
LED smerovky vpredu aj vzadu + majú funkciu automatickej deaktivácie. Namiesto použitia jednoduchého časovača systém porovnáva rozdiel v otáčkach predného a zadného kolesa a na základe toho vypočítava, či je možné ukazovatele smeru s ohľadom na situáciu vypnúť.
- zadné smerovky po novom disponujú funkciou signalizácie núdzového brzdenia (Emergency Stop Signal – ESS): ak pri rýchlosti nad 53 km/h jazdec aktivuje ktorúkoľvek brzdu a záporné zrýchlenie presiahne hodnotu 6,0 m/s2, začnú výstražné svetlá blikať, aby na prudké brzdenie upozornili ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri rovnakej rýchlosti sa znižuje hranica pre zásah systému ABS – na mokre – na záporné zrýchlenie najmenej 2,5 m/s2.
Nový plne farebný displej. Umožňuje nastaviť jazdné režimy pomocou prepínacích tlačidiel na ľavej rukoväti. Ovládacie prvky oboch rukovätí sú zmenené.
Bočné plasty sú vo farbe motorky a je tam skrutka, tak sa možno budú dať lepšie demontovať.
Vraj nové, lepšie plexi, ale nie sú uvedené rozmery, či je vyššie ako predošlé.
Rozmery kolies a brzdy sú bez zmeny, takisto objem nádrže.
1 nová farba: červená Grand Prix Red - svetlejšia červená voči predchádzjúcej
Článok od Hondy s fotkami: https://hondanews.eu/sk/sk/motorcycles/media/pressreleases/312520/honda-nc750x-modelovy-rok-2021
Video od Hondy: https://www.youtube.com/watch?v=VU2rxgQOKeQ
Ďalšie videá:
https://www.youtube.com/watch?v=NgaI7Nk9UYE
https://www.youtube.com/watch?v=IuBwwEdbkPQ
https://www.youtube.com/watch?v=lAJHmrpUZ24
NC750X DCT - 2021 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_dct_2021
NC750X - 2021 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_stnd_2021
na porovnanie:
NC750X DCT 2020 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_dct_2020
NC750X manual 2020 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_stnd_2020