NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

(reťazový set, čistenie, mazanie, šponovanie, ...)

NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod Qeecko » 15 Júl 2019, 16:29

Hello Boys.

Uz to tu sice raz bolo riesene, ale nie v spojeni s DCT. Preto by som sa chcel spytat, skusal uz niekto z Vas realne vymenit prednu rozetu na primari zo 16T na 15T ?

Ake su vase skusenosti ? Co na to DCT ?

A teraz trosku o tom, ze preco ?
Pretoze original nie je podla mojich skusenosti moc optimalne zladeny s prevodovkou. Mod "D" je absolutne nepouzitelny a silne podtoceny, 6-ka je uplna tragedia.
Ked zaradi sestku pri 65km/h, mam pocit ze sedim na starom harley-i a ze sa odtahuju vsetky sroby ;O(().
Radit 6-ku pod 110km/h, je podla mna a hlavne podla prejavu motora a naslednych vibracii cisty nezmysel.

Z celeho mam pocit, ze to bolo zamerne udusene, kvoli spotrebe a emisiam. Dalej, na 6-ke riesit maximalku nema ziadny zmysel, pretoze proste nevladze
a je fakt maximalne udrziavacia a aj to len ked fuka ten spravny vietor :O))).

Takze kazdy rozumny a hlavne praxou overeny postreh, bude vitany.

Dik moc.
Obrázok užívateľa
Qeecko
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 16 Mar 2015, 10:18
Motorka: Honda NC 700X

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod dreamer » 15 Júl 2019, 16:43

Na 700 mozno, na 750 je D pouzitelne, po meste jazdim prakticky len na D. Ide aj o to ako pracujes s plynom a ci obcas, napr. pred zakrutou podradis manualne. DCT si vsima tvoju aktualnu "naladu" a snazi sa na chvilu prisposobit a aj v rezime D sa vie rozkokosit ked poriadne potiahnes za plyn, ked treba sama si podradi. Inak mne sa ani pri 65 kmh nezda prejav tragicky, je to nizkootackovy motor a tvoje prirovnanie k charakteru cruisera sedi. Zvykni si. Motoru to vobec neskodi, je na tie nizke otacky stavany. Kolecko by som nemenil, retaz bude blizsie ku kyvke a moze ju odierat. Ked tak radsej vacsiu rozetu dozadu, uz to tu niekto riesil.
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod acada » 16 Júl 2019, 07:49

S tim mensim koleckem nemam zkusenost. Ale spis me zaujalo, ze po meste jezdis na D. Ja to zkousel na zacatku, kdyz jsem svoji 750X s DCT zajizdel. Pak jsem zkusil S2 a od te doby po meste nechci jinak. Ve meste potrebuju akceleraci kterou mi D neda. Na delsi cestu po dalnici si tam cvaknu D. Ale 95% casu jezdim na S2. S mechanikem v Honde jsme se shodli, ze D je trosku podtocene.
Obrázok užívateľa
acada
***
***
 
Príspevky: 57
Registrovaný: 12 Máj 2017, 11:22
Motorka: Honda NC 750X

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod dreamer » 16 Júl 2019, 08:13

Ked potrebujes akceleraciu tak potiahni poriadne za heft. DCT v okamihu podradi aj o dva stupne. V meste nepotrebujem motor tocit, idem s premavkou. Ked jazdis agresivnejsie, tak aj v D si DCT udrzuje sportovejsi charakter a drzi otacky dlhsie ako obvykle. A uz vobec nechapem preco na dialnici preradis na rezim D. Aky to ma vyznam, co tym ziskas? Ved na dialnici vo vyssich rychlostiach aj tak jazdis na 6-tke, bez ohladu na rezim. Skor by som povedal, ze pre okresky a dialnice je vhodnejsi niektory zo sportovych rezimov pre skorsie podradovanie a udrziavanie momentum nalozenej motorky. Ja mimo mesta jazdim vacsinou na S1, v horach S2-S3, kde potrebujem drzat nizsie stupne kvoli vyjazdom zo zakrut, stupaniam a brzdeniu motorom. Ale na dialnici mat D, ktore podraduje na 5 az pri 60 kmh mi nedava zmysel.

Nazory mechanika a konstruktera sa mozu lisit, ale ten motor je konstruovany ako nizkootackovy, rovnako ako su nizkootackove motory cruiserov, ktore su tiez "podtacane". Neviem, asi mam ine vnimanie, ale mne sa zda, ze sa motor trapi, len ked nepodradi vcas v stupani, vtedy mu rychlo pomozem manualne a od toho momentu az po vrchol stupania drzi nizsi stupen vdaka naklonovemu cidlu. Ked sa ti zda ze motor je podtoceny aj pri normalnej jazde, tak si uvedom, ze cervene pole ti zacina uz pri 6500 otackach. Ak mas pocit, ze ho musis preto drzat stale pod krkom, tak si myslim, ze si si kupil nespravnu motorku pre tvoj styl jazdy.
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod Qeecko » 16 Júl 2019, 08:50

Dreamer, je zrejme ze mas 750-ku a teda tvoj nazor nie je uplne relevantny. Ja som sa na 750-ke DCT vozil a porovnavat ju so 700-kou je uplne scestne. To je ako keby si porovnaval skodu favorit a novu octaviu. 750 ma uplne ine pocty zubov na rozetach, silnejsi motor, vyvazovaci hriadel, 4-rozne schemy radenia, naklonovy senzor, zmenenu ( vyhladenu ) logiku preradovania atd. Keby som mal 750-ku, tak toto vobec neriesim, pretoze napriek stale nizkootackovemu charakteru motora, vsetky vyssie uvedene veci znacne prispeli k tomu, ze sa eliminovali neprijemne vibracie od motora a prevodovky. Vibracie su tak silne, ze ani kamera so stabilizaciou si s nimi nevie poradit a akekolvek video po pridani plynu je absolutne nepouzitelne ;O(
A ver mi, ze uz som vyskusal vsetky mozne aj nemozne sposoby uchytenia kamery a vsetky mozne antivibracne zariadenia ...

Stara 700-ka je oproti 750-ke ako vetrieska. Preto som na zaciatku pisal, ze hladam skusenosti 700-karov s DCT.
Kazdopadne dik za tvoj prispevok, v podstate si v nom zhrnul to, co som zistil ked som sa na motoskole na chvilu previezol na novej 750 DCT.
Obrázok užívateľa
Qeecko
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 16 Mar 2015, 10:18
Motorka: Honda NC 700X

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod dreamer » 16 Júl 2019, 09:56

Jasne, moja druha odpoved bola skor pre @acada, ktory ma 750. V prvej odpovedi urcenej tebe ciastocne beriem do uvahy, ze mas 700 a kedze som na 700 nejazdil tak pripustam, ze tvoje pocity mozu opodstatnene. Napriek tomu by som kolecko nemenil, radsej zadnu rozetu.
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod Richi » 16 Júl 2019, 23:42

dreamer píše:Ked potrebujes akceleraciu tak potiahni poriadne za heft. DCT v okamihu podradi aj o dva stupne. V meste nepotrebujem motor tocit, idem s premavkou. Ked jazdis agresivnejsie, tak aj v D si DCT udrzuje sportovejsi charakter a drzi otacky dlhsie ako obvykle. A uz vobec nechapem preco na dialnici preradis na rezim D. Aky to ma vyznam, co tym ziskas? Ved na dialnici vo vyssich rychlostiach aj tak jazdis na 6-tke, bez ohladu na rezim. Skor by som povedal, ze pre okresky a dialnice je vhodnejsi niektory zo sportovych rezimov pre skorsie podradovanie a udrziavanie momentum nalozenej motorky. Ja mimo mesta jazdim vacsinou na S1, v horach S2-S3, kde potrebujem drzat nizsie stupne kvoli vyjazdom zo zakrut, stupaniam a brzdeniu motorom. Ale na dialnici mat D, ktore podraduje na 5 az pri 60 kmh mi nedava zmysel.

Nazory mechanika a konstruktera sa mozu lisit, ale ten motor je konstruovany ako nizkootackovy, rovnako ako su nizkootackove motory cruiserov, ktore su tiez "podtacane". Neviem, asi mam ine vnimanie, ale mne sa zda, ze sa motor trapi, len ked nepodradi vcas v stupani, vtedy mu rychlo pomozem manualne a od toho momentu az po vrchol stupania drzi nizsi stupen vdaka naklonovemu cidlu. Ked sa ti zda ze motor je podtoceny aj pri normalnej jazde, tak si uvedom, ze cervene pole ti zacina uz pri 6500 otackach. Ak mas pocit, ze ho musis preto drzat stale pod krkom, tak si myslim, ze si si kupil nespravnu motorku pre tvoj styl jazdy.


:like: :like: :D
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod georgoo » 17 Júl 2019, 09:01

Qeecko píše:Vibracie su tak silne, ze ani kamera so stabilizaciou si s nimi nevie poradit a akekolvek video po pridani plynu je absolutne nepouzitelne ;O(
A ver mi, ze uz som vyskusal vsetky mozne aj nemozne sposoby uchytenia kamery a vsetky mozne antivibracne zariadenia ...
Stara 700-ka je oproti 750-ke ako vetrieska. Preto som na zaciatku pisal, ze hladam skusenosti 700-karov s DCT.


Ak to spravne chapem trapi ta roztraseny obraz na kamere a kedze si vyskusal vsetko mozne co sa kamery tyka, tak skusas dalej menit nieco na motorke.
Nepotesim ta, ale vibracie, ktore ti sposobuju "vlnenie a trasenie" obrazu sposobuje motor samotny v urcitom rozsahu otacok. Zmenou sekundarneho prevodu si nijako nepomozes.
Ja som mal 750X manual. Kameru som skusal aj na 700X manual, 700X, 750X, 750S DCT "vlnenie" obrazu bolo vsade.
Ak chces mat pekne zabery, prilep si kameru na prilbu.

Teraz mam Tracera 900 a ked dam kameru kamkolvek "vlnenie" obrazu nemam, iny motor, ine vibracie.
NC750X (2014-2017), Tracer 900 (2017:-)
Obrázok užívateľa
georgoo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 2486
Registrovaný: 03 Jún 2014, 19:43
Bydlisko: Trnava
Motorka: Iná

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod Qeecko » 17 Júl 2019, 10:43

Nie Georgoo, roztraseny obraz na kamere nie je moj primarny driver preco to chcem riesit :O). To bol len dalsi priklad toho, ako ta motorka strasne vibruje ...
Obrázok užívateľa
Qeecko
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 16 Mar 2015, 10:18
Motorka: Honda NC 700X

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod vladimir » 17 Júl 2019, 18:14

moja motorka medzi 3000 a 4000 otáčkami ide krásne bez vibrácii.. tak jazdím hlavne v tomto rozsahu otáčok na 5tu a 6tu rýchlosť.. a žiadne 65 na šiestu rýchlosť..

to potom mali na motor namontovať obrovský zotrvák a nie malé vyvažovacie hriadele..
vladimir
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 429
Registrovaný: 30 Júl 2017, 07:20
Bydlisko: Rohožník na Záhorí
Motorka: Honda NC 750S

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod vladimir » 18 Júl 2019, 05:24

Qeecko..

daj dozadu o 2 zuby väčšiu rozetu a bude sa ti tá motorka viac páčiť.. ono 15 zubové sa rýchlejšie opotrebováva ako 16 zubové a to potom nejde po ňom reťaz ako má ísť a tiež spôsobuje vibrácie.. samozrejme sa skracuje životnosť reťaze na opotrebovanom koliesku..


ja mám vpredu 16 zubové miesto 17 a tá 6ka pekne reaguje na pridanie plynu a nemusím držať plyn na doraz aby motorka išla na maximálne otáčky po obmedzovač.. samozrejme stále píšem o šiestej rýchlosti..
vladimir
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 429
Registrovaný: 30 Júl 2017, 07:20
Bydlisko: Rohožník na Záhorí
Motorka: Honda NC 750S

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod puccky1 » 18 Júl 2019, 05:40

Ja by som asi tiez radsej dal dozadu vacsiu rozetu ale netreba zabudat ze sa zvacsi obvod a pravdepodobne bude treba mat retaz dlhsiu o jeden clanok.



Odoslané z SNE-LX1 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod georgoo » 18 Júl 2019, 05:52

Qeecko píše:Nie Georgoo, roztraseny obraz na kamere nie je moj primarny driver preco to chcem riesit :O). To bol len dalsi priklad toho, ako ta motorka strasne vibruje ...


OK, tak som si to zle vysvetlil :)
Ono ja ked som po 3 sezonach presiel z NC na Tracera, tak mi tie vibracie strasne chybali. Dlho som si zvykal, ze pri pridani plynu tam nie su :)
NC750X (2014-2017), Tracer 900 (2017:-)
Obrázok užívateľa
georgoo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 2486
Registrovaný: 03 Jún 2014, 19:43
Bydlisko: Trnava
Motorka: Iná

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod vladimir » 18 Júl 2019, 10:52

ja čo som zmenil ozúbko tak vibrácii ubudlo..
vladimir
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 429
Registrovaný: 30 Júl 2017, 07:20
Bydlisko: Rohožník na Záhorí
Motorka: Honda NC 750S

Re: NC700X DCT - koliecko na primari mensie o 1 zub

Poslaťod Qeecko » 23 Júl 2019, 09:44

Stale este cakam na skusenost niekoho, kto ma DCT. Hlavne ma zaujima, ako realne zareaguje logika prevodovky na zmeneny pocet zubov.
Nie je tu nikto s DCT kto to uz vyskusal ? Mam taky dojem, ze asi budem bohuzial prvy ;O(((
Obrázok užívateľa
Qeecko
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 16 Mar 2015, 10:18
Motorka: Honda NC 700X

Ďalší

Späť na Sekundárny prevod

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia