Richi píše:Prístroj na kontrolu brzdovky funguje tak, že sa doňho vstrekne malé množstvo kvapaliny. Prístroj následne kvapalinu zohrieva až do bodu varu. Bod varu nesmie byť nižší ako myslím 200 - 230 stupňov. (neviem presne. Dovi možno doplní)
Jo, Dovi doplní
..., že u již používané brzdovky typu DOT 4 by bod varu při těch 200 až 230 stupních Celsia byla výborná hodnota, takže v reálu (po pár letech provozu) to bývá míň.
Pro DOT 4 se udává mokrý bod varu okolo 155-160 stupňů Celsia (suchý bod okolo 230 st. C) a pro DOT 5.1 bývá mokrý bod varu okolo 190 stupňů Celsia (suchý bod okolo 270 st. C - a u špičkových brzdovek až okolo 300 st. C).
Poznámka:
Ten tzv. mokrý bod varu je hodnota u již používané brzdové kapaliny, která je kontaminována vodou - vzdušnou vlhkostí (dle normy při stanovování mokrého bodu varu má brzdovka obsahovat tuším 4 procenta vody)
A tzv. suchý bod varu je hodnota u nové, uzavřené, nepoužité, vzdušnou vlhkostí nekontaminované brzdové kapaliny.