Já v tom scottoiler eSystem stále nevidím nějakou výraznou výhodu oproti "klasickému" mazání sprejem či olejem přímo z olejničky. Nikdy jsem jej u žádné bývalé motorky neměl a ani jej nepostrádal. U NC mažu sprejem od Motulu(moc nešpiní ráfek, lepí jak sviňa) a mám stále první tubičku 300ml již třetí sezónu a řetěz je stále ve velmi dobrém stavu, nepotřeboval ani napnutí. Mažu podle oka a nesleduji kilometry, kdy jsem mazal naposled, ale několikrát za sezónu to bude(cca 5 krát). Dokonce jsem jej ani jednou nečistil, před zazimováním nafotím a dám link. Myslím si, že vydrží cca 25tis. při mém stylu jízdy, kdy jezdím jen asfaltky a i kdyby vydržel jen 20tis. tak to jde. Mám ve skříni ještě jeden od Repsolu 400ml, někdy v příští sezóně jej budu používat. Naše NC stroje mají kvalitní řetězy, které nevyžadují kapku oleje každou cca minutu, ale stačí jej namazat několikrát za sezónu co cca 500km a nic se nestane, když se to trochu prodlouží, do těch článků se to dostane. V mládí jsem mazal řetěz na Jawě 350 jen univerzální vazelínou, kterou dostal otec zadara ve Válcovnách plechu FM, natřelo se to šroubovákem(abych se nezasral) na pastorek do tzv. nohavice dvakrát ročně a byl pokoj, řetěz vydržel opravdu hodně
Ono příliž přehnaná péče o motorku nepřinese až tak velké zlepšení ve vlastnostech motorky či prodloužení životnosti jednotlivých dílů, jen to někoho prostě baví koupit si poslední novinky a vychytávky, proč ne, já jim fandím, pokud to někomu přináší potěšení, tak jim můžu říct jen palec hore
Já sám moc doplňků nemám, jen ty nejnutnější jako vyšší plexi, zadní blatníček a zadní kufr. Kamarád kdysi dostal starou Jawu 250/559 a renovoval ji a když mi řekl konečnou cenu v téměř profi úpravě, tak byla vyšší než má téměř nová Jawa 350/639 ve fialové metalíze s úpravami, ale byla ve všem horší - výkon, zrychlení, brzdy, vzhled, pohodlí a ten jedinečný zvuk dvojválce(to se prostě musí nechat slyšet). Její foto dodám kolem vánoc jako překvápko
Možná i dříve na přání.