Tak zpět k tématu:
Původní ložisko bylo označeno 6204 alpha 11, přičemž 6204 je typ ložiska = běžně používané za cenu od 60 Kč do 300 Kč, alpha 11 je kód výrobce, bylo nahrazeno novým 6204 kuličkovým jadnořadým utěsněným plastem od výrobce NTN za cenu 190,- Kč.
V tom zmatku jsem udělal opravu jen toho jednoho, dnes vím, že jsem měl koupit rovnou obě a vyměnit obě! Nicméně to dodělám v klidu doma, udělám znova rozborku a dovyměním i to druhé, jedná se o stovkovou položku a ty problémy za to opravdu nestojí!
Historie závady je tedy následující:
- Ve 24 tisících km byl pneuservisem zjištěn náznak případného problému se zadním ložiskem - slabé cukání při jemném ručním pootočení na vyvažovací stolici.
- Následně však technik v autorizovaném servisu Honda tuto možnou počínající závadu vyloučil a jen dotáhl osu zadního kola.
- Při výměně celé řetězovky v 41 tisících km bylo zřejmě vše OK (opět děláno v autorizovaném servisu Honda)(řetěz tam byl už druhej, první výměna byla po 16.000 km z důvodu nerovnoměrného vytažení)
- Totální destrukce ložiska se projevila nečekaně v 53 tisících km hlasitým zvukem kdy praskla klec držící kuličky v levém náklonu v zatáčte při rozjezdu z křižovatky (odešlo ložisko na straně brzdy což je méně pravděpodobnější než ložisko u rozety)
- A ano, jednalo se o původní originální ložisko z prvovýroby. (až vyndám to druhé popíšu jeho stav, sám jsem na něj zvědav)
Možné příčiny závady – myslím že jen vada z výroby, jelikož jezdím sám (75 kg) bez top kufru, 99% bez bočních kufrů a bez baťůžku, nicméně před 12.000 km jsme absolvoval cestu 1000 km na Ukrajině s bočnímy kufry a na totál rozmlácené cestě
a jsem si vědom tak tří rázů v díře a tak 10 rázů na železničním přejezdu. (moto nemyji vabkou a skoro ani hadicí)