Jak se zdá, už začala okurková sezona - na fóru je nulový provoz
Konečně jsem se dokopal k tomu, abych nakreslil schéma, jak mám zapojenou dodatečnou výbavu přes relé - viz schéma.
Ještě přikládám polopatický popis:
Na plusový pól batérie se připojí pojistka a druhý konec pojistky se připojí na kontakt relé, který slouží jako vypínač. Na druhý kontakt relé se pak připojuje veškerá dodatečná výbava s plusovým kontaktem. Na minusový pól baterie se přímo napojují el. doplňky. Cívku relé lze zapojit přímo do pojistkové skříňky, kde je už na to příprava - viz foto. K sepnutí relé dojde po otočení klíčku ve spínací skříňce.
Jak jsem už zmiňoval v nějakém předchozím příspěvku, dodatečné LED světla doporučuji zapojit přes vypínač na řídítkách tak, že jeden vývod vypínače se napojí na minusový pól baterie a druhý na LED světla, jak je to nakreslené ve schématu. Je to z toho důvodu, že kdyby se náhodou spínač někdy rozsypal, nedojde ke zkratu, ale pouze se rozsvítí LED světla.
Vodiče od baterie při jištění 10A musí mít průřez 1,5mm až ke spínacímu kontaktu relé. Pak k jednotlivým zařízením lze použít menší průřez dle odběru. Nicméně vodiče, které procházejí přes řízení (např. pro napájení vyhřívaných rukojetí), je vhodnější použít silnější, protože dochází k jejich většímu mechanickému namáhání.
Relé jsem použil obyčejné automobilové spínací relé např. http://www.conrad.cz/automobilove-rele-fic-frc7c-s-dc12v-12-v-25-a.k504364. Relé se dá zadarmo sehnat na šrotišti aut. Je to cenově velmi výhodný bazar
Ještě doporučuji připojovat všechny elektro doplňky přes WAGO svorky s páčkou http://www.zbozi.cz/vyrobek/wago-222-413-svorka-3x2-5-s-packou/. Pokud něco na cestě nečekaně exne, není problém to jednoduše odpojit a pokračovat dál.
Pokud není něco na popisu jasné, dejte mi vědět a doplním to.