chiptuning

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

chiptuning

Poslaťod eerl » 02 Sep 2015, 08:33

Ahojte,

v sobotu som stretol majitela nc750x a vravel, ze ju ma chipnutu cca 10+ kw.
Viem ako funguju atmosfericke motory a pridat 1/4 vykonu sa mi zda iba chipom ako nezmysel.

Vraj mu to robil nejaky jeho kamos (???) ale profituning/mmracing to robia tiez.
Svoju nechcem dat chipnut, ale jeho historka sa mi zda prinajmensom usmevna.

Mate s tymto skusenosti?
eerl
****
****
 
Príspevky: 130
Registrovaný: 07 Aug 2015, 09:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750X

Re: chiptuning

Poslaťod puccky1 » 02 Sep 2015, 12:01

Jasne ze mame odrez prepasku na sani a budes mat plny vykon motoru
Srandujem urcite sa vykon este da zdvyhnut ale na ukor spotreby a zivotnosti nie je lepsie si potom kupit inu moto?
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4331
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: chiptuning

Poslaťod keto » 02 Sep 2015, 15:18

Pokud to někdo umí a naladí mašinu na optimum,tak to smysl má u každé motorky,je jasné,že palivová mapa je nahraná do všech strojů stejná,ale oni ve finále stejné nejsou a tedy by šla každá ještě doladit,obzvlášť když máš úpravy výfuku nebo sání.Ve finále ti může spotřeba díky optimálnímu nalazení i klesnout ;)
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: chiptuning

Poslaťod Richi » 02 Sep 2015, 21:14

Pokud to někdo umí a naladí mašinu na optimum, tak je to ujo Honda ktory sa tym zivi od roku 1959 ;)
Iste nejaky "kamarat" vie zvysit vykon. Ale ako Puccky pise, na ukor spotreby a zivotnosti !!!
Navyse pri tak jednoduchom motore vies chipom zmenit iba mnozstvo paliva a mozno predstih zapalu. S tym zazraky necakaj...
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2943
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: chiptuning

Poslaťod jezdec74 » 02 Sep 2015, 21:33

Taky si dovolím tvrdit, že nějaké chipování u NC je jen na úkor spotřeby a životnosti, ale na druhou stranu, kdo do toho chce jít, tak prosím, ať to vyzkouší.
Já jsem tu motorku s tímto výkonem kupoval a kdybych chtěl něco výkonnějšího, tak bych koupil něco jiného.
My heart beats for Honda.
Obrázok užívateľa
jezdec74
**********
**********
 
Príspevky: 3204
Registrovaný: 01 Sep 2013, 19:19
Bydlisko: CZ
Motorka: Iná

Re: chiptuning

Poslaťod maripso1 » 02 Sep 2015, 22:16

Asi před 14 dny jsem namontoval svod od Leovince. Rozdíl je znát. Jak jsem už dříve psal mám i kratší převod. Myslím že než se pouštět do čipování a přijít o naši nespornou výhodu našich strojů což je zaručená životnost, je lepší jít cestou , kterou jsem šel já. Kdo chce čipovat tak nepochpil NC řadu a proč byla takhle navržena.
maripso1
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 23 Aug 2014, 10:20
Motorka: Honda NC 750S

Re: chiptuning

Poslaťod eerl » 03 Sep 2015, 09:10

Mna len zarazilo, ze sa da cisto chipom navysit vykon o 10kW.
Kazdopadne, vykonu nie je nikdy dost, aj ked ja by som pri NC siel skor cestou upravy inych casti ako RJ motora ak teda vobec.
Viem co som kupil a viem pre co.

Kazdopadne vdaka za reakcie.
eerl
****
****
 
Príspevky: 130
Registrovaný: 07 Aug 2015, 09:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750X

Re: chiptuning

Poslaťod Dovi » 03 Sep 2015, 10:47

  
eerl píše:- v sobotu som stretol majitela nc750x a vravel, ze ju ma chipnutu cca 10+ kw
- vraj mu to robil nejaky jeho kamos (???)
- jeho historka sa mi zda prinajmensom usmevna

Mna len zarazilo, ze sa da cisto chipom navysit vykon o 10kW.


To je dobře a v pořádku, že Tě to zarazilo.
Zarazilo by to asi každého, kdo o tom něco ví a nenechá si věšet bulíky na nos.

Mohlo se u toho člověka klidně jednat o motorkářskou latinu - "normální" vychloubání se a masírování ega.
A taky je otázkou, kolik ho to stálo a co mu ještě napovídali při tom chiptuningu, a hlavně jak se ta úprava projevila na spotřebě paliva, na dosavadním velmi dobrém průběhu krouticího momentu a na vzniku případných výkonových děr.

Průkazným potvrzením toho jeho údajného výrazného navýšení výkonu (z cca 40-41 kW na více než 50 kW) by byly protokoly z měření na certifikované brzdě, a ideálně před úpravou a po úpravě.

Anebo aspoň laicky pro hrubou orientaci si s tím majitelem údajného 50+ kW NC-čka dát paralelní sprint z nuly na sto... Nebo si spolu vzájemně porovnat maximálky, jenže k tomu nejsou vždycky a všude podmínky a i kvůli dalším rizikům to není rozumné/vhodné.

Ale to by pak to zklamání z pravděpodobně téměř srovnatelných výsledku taky nemusel dotyčný majitel rozdýchat... :)
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S


Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 24 hostia