Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod runner » 08 Máj 2015, 18:23

to maripso1: takže to má teoreticky větší sílu, menší maximálku, je to tak? Vypozoroval si nějak jestli to řadí podle otáček motoru nebo podle rychlosti jakou jedeš? Podle toho by se pak odvíjelo chování v režimu D.. Jak ti to v Déčku řadí při mírném plynu?
runner
**
**
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 07 Máj 2015, 23:01
Motorka: Honda NC 700S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod maripso1 » 08 Máj 2015, 19:21

Maximálku jsem nikdy nezkoušel, já jezdím tak do 120 a nejvíc jsem se rozdováděl tak 150, motorka se se 16 kolečkem sklidnila, s řazením v režimu D jsem byl spokojen i před úpravou. 750 má ale jiné podmínky něž 700,
maripso1
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 23 Aug 2014, 10:20
Motorka: Honda NC 750S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod Dovi » 08 Máj 2015, 20:18

keto píše:Když jsem v roce 2012 kupoval NC700X,tak byla možnost si vyzkoušet na 30min i jiné stroje a tak jsem si vyzkoušel Integru a ten "D" mód mi k srdci nepřirostl a bral jsem jako použitelný "S" mód a tak jsem raději zvolil manuální převodovku,měl jsem půjčeného i crosstourera a tam mi déčko přišlo v pohodě.Podle mě by bylo ideální,kdyby tam byla ještě třetí možnost něco jako normál a ještě by ty módy mohli měnit i palivové mapy,né jen způsob řazení ;)


DCT variantu jsem taky zvažoval, ale zjistil jsem pro projetí obou režimů (ten lážo-plážo D a "sportovní" S), že bych pro sebe u dvojspojkového automatu uvítal a nejvíc asi využíval zhruba tak něco uprostřed...

A nejlépe nějaké univerzální řešení použitelné pro každého a už bez dalších nákladů - totiž kdyby pan Honda ve firmware umožnil uživatelsky nastavit hranice otáček, při kterých dochází ke změnám rychlostních stupňů.
Samozřejmě v rozumných mezích, čili nejspíš v rozsahu mezi stávajícími konstantami pro současné režimy D a S.

Byla by to užitečná vlastnost Hondy NC moci si ten automat individuálně přizpůsobit.
Přitom by to vůbec neměl být pro výrobce žádný problém a ani by ho to nic nestálo.
Naopak by se potom našlo ještě více lidí, kteří by si byli ochotni za DCT připlatit.

 
Viz viewtopic.php?f=37&t=371&start=135#p13307
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod Dovi » 09 Máj 2015, 06:51

 
Richi píše:Pri pianko jazde mestom mam otacky v rozsahu cca 1500-2000 a to je uplne v poho. Presne to som od nej cakal a presne tak by som radil ja. Nepotrebujem vyssie otacky. Mam dostatocny krutiaci moment. Jedine chvenie je za istych okolnosti na 6st. Pri rychlostiach medzi 63-100km/h

Pavel píše:Já sice DCT nemám, ale pod dva tisíce to moc jet nechce a trochu to škube i vibruje, je cítit, že se to motoru celkově nelíbí. Krátkodobě při nižších rychlostech třeba při přeřazení z jedničky na dvojku tam mám i 1800 otáček, ale to už je fakt minimum. Nejsem vyznavačem vysokých otáček, jezdím většinou mezi 2.300 až 3.500 otáček pokud nepředbíhám, to je tak akorát. Například čtyřka i pětka si při 2.200 otáček příjemně vrní, ale na šestku to chce mít už kolem 3.000 otáček a vůbec si nedovedu představit jet na šestku pouze 63 km/h, to bych pomalu utrápil motor

runner píše:Jízdu na Dčko jsem znovu vyzkoušel do mírného kopce, řadilo to takto:
stupeň 2 ... ve 20 km/h
3 ... 30
4 ... 40
5 ... 52
6 asi nad 70 (nevím už přesně)
Drželo se to při 2.000 ot./min.


Pro lepší představu a pro dokreslení situace přikládám tabulky týkající se mechanické převodovky NC 750 a vzájemných závislostí otáček motoru, rychlosti motocyklu a zařazeného rychlostního stupně:

(plného rozlišení obrázků dosáhnete jejich rozkliknutím)


Obrázok
Pozn.:
Šestý rychlostní stupeň u DCT automatu (v NC 750) je kratší - není tak moc rychloběžný.


Obrázok
Pozn.:
U DCT automatu (v NC 750) jsou dosahované kilometrové rychlosti při 6. kvaltu nižší.


Obrázok
Pozn.:
U DCT automatu (v NC 750) jsou otáčky motoru při 6. kvaltu vyšší.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod puccky1 » 09 Máj 2015, 09:29

runner píše:to maripso1: takže to má teoreticky větší sílu, menší maximálku, je to tak? Vypozoroval si nějak jestli to řadí podle otáček motoru nebo podle rychlosti jakou jedeš? Podle toho by se pak odvíjelo chování v režimu D.. Jak ti to v Déčku řadí při mírném plynu?

Runner skus tam dat to mensie koliecko o jeden zub na motorkach co som mal to dost pomohlo na sile a tebe by to mozno pomohlo znizit neprijemne vybracie ono ti to bude stale radit rovnako ako doteraz ale tym ze koncovy prevod bude lahsi mozno tie vybracie nebudu take strasne
A maximalka? Ta bude rovnaka aj tak ti teraz na maximalke motor nesiel az do obmedzovaca lebo urcite tolko na 6 nevladze ist teda mne nikdy tak nesiel niekedy sa maximalka robi na 5. Prevodovom stupni
Ja chcem zas spravit presny opak a kupit zadnu rozetu o dva zuby mensiu teda spravit prevod do rychla viem ze maximalka nebude vysia ale mne ide o moju cestovnu rychlost ktora sa bezne pohybuje oklo 110-140 km/h ked idem sam
Troska sa znizia otacky motora a mozno aj spotreba ale to tazko odmerat kedze kedze nahon tachometra ide od motora a nie kolesa
Ale tym.padom ked pojdem tachometrovych 120 tak aj pojdem cca skutocnych 120 a nie 110
Jedinnu nevyhodu tohto pokusu je ze uz ten slaby motor bude este slabsi nuz ale o tom napisem az ked to budem realizovat zatial je to iba uvaha ze ked budem kupovat novuv retazovku je tam na vyber zdarme zmena koliecok tak zmenim rozetu a myslim ze aj predne koliecko zmenim za mensie o zub keby som chcel mat zas niekedy brutalne silnu masinu
Runner pre predstavu co urobi v predu jeden zub ti dam realny priklad dvoch endur Suzuki Dr
Ja som mal starucku 500 a kamos novsiu lestenku 600 a na rozbeh do 130 km/h nestihal za mnou ani nahodom bez sance samozrejme dalej by ma uz dal ale vzdy dalej sme zas prechadzali na polnacku tak nikdy ma nedal dole a vzdy bol s toho strasne zufaly ako je to mozne
Je to vec stara 10 rokov a doteraz som mu nepovedal preco nemal sancu
Mne ten prevod vyhovoval do terenu dobre sa manevrovalo na jednotke ostatne co som doma mal mali seriovy prevod a do terenu ta jednotka bola rychla
Volako som sa rozkecal
Keby ta moto bola moja asi by som teda skusil to nahonove koliecko zmenit za mensie teda aspon za pokus by mi to stalo
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4331
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod maripso1 » 09 Máj 2015, 15:37

Přesně tak jak píšě Puccky, změna převodu je ten nejlevnější tuning a hlavně funguje. Kdysi jsem měl Jawu 650 rotax a tam jsem vzadu přidal rovnou 4 zuby a jednoválec se taky zklidnil a ten zátah....
maripso1
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 23 Aug 2014, 10:20
Motorka: Honda NC 750S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod MajoKE » 14 Máj 2015, 17:01

Keď nám je maximálka ukradnutá zoberme ozubené koleso motora 16 zubové z NC 700 a vymeňme ho za 17 zubové na NC 750 a bude viac sily na úkor rýchlosti, 16/17=0.94x168=158 km/h,

Stačí silnejšie pridať na 1, či 2 a máš tam inú logiku radenia aj v D.
MajoKE
**
**
 
Príspevky: 36
Registrovaný: 27 Júl 2014, 21:19
Bydlisko: Košice
Motorka: Honda NC 750X

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod maripso1 » 17 Máj 2015, 08:33

Včera jsem najel asi 340 po severu Čech, ryhlost tak do 120, a spotřeba v průměru 3,4. Kratší převod se 16 zub. kolečkem se vůbec negativně na spotřebě nepodepsal :-)
maripso1
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 23 Aug 2014, 10:20
Motorka: Honda NC 750S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod THeBaNDiT » 17 Máj 2015, 21:15

puccky1 píše:Troska sa znizia otacky motora a mozno aj spotreba ale to tazko odmerat kedze kedze nahon tachometra ide od motora a nie kolesa
neviem, či som ťa dobre pochopil, ja som svoje predné koleso neskúmal, ale žijem v tom, že rýchlosť je meraná na kolese, nie na motore... ako ináč by potom rýchlomer ukazoval správnu rýchlosť, ak počas jazdy vymáčkneš spojku, alebo vyradíš do N? :)
Teoreticky ešte by sa dala rýchlosť motocykla merať na základe rýchlosti otáčania reťaze, možno tak si to myslel. Tam by zmena počtu zubov urobila rozdiel v indikovaní rýchlosti... :like:
Obrázok
Obrázok užívateľa
THeBaNDiT
******
******
 
Príspevky: 571
Registrovaný: 25 Dec 2013, 20:24
Bydlisko: Bardejov
Motorka: Honda NC 750X

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod puccky1 » 17 Máj 2015, 21:17

Ano nepodepsal a vies aj preco? Lebo teraz ti neukazuje spravne ani rychlost co iste neukazovalo ani predtym ani prejdenu vzdialenost
Teraz ti ukazuje vyssiu rychlost a viac prejdenych km ako skutocne prejdes lebo NC nema nahon na tacho od kolesa ako dost vela innych moto
Skus si teraz podla gps navigacie odmerat o kolko ti ukazuje viacej tacho mne ked idem 53 tak realne idem 50 a tusim ked idem 96 tak podla gps 90
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4331
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod puccky1 » 17 Máj 2015, 21:21

Bandit nestudoval som to ale ano tak som to myslel od prevodovky alebo nahonoveho koliecka neviem ozaj iba viem ze na stojane mi sla 200
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4331
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod THeBaNDiT » 17 Máj 2015, 21:26

Tak možno je to merané zadným snímačom ABS. :) Síce väčšina NC700 ABS nemá, tak asi nie... :D


Ináč premeriavanie je v poriadku, každé vozidlo čo do rýchlosti viac či menej preneriava. Je to tak nastavené, nemá to súvis so spôsobom merania na kolese resp. na reťazi. :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
THeBaNDiT
******
******
 
Príspevky: 571
Registrovaný: 25 Dec 2013, 20:24
Bydlisko: Bardejov
Motorka: Honda NC 750X

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod keto » 17 Máj 2015, 22:31

Mám dojem,že snímač rychlosti je v převodovce a to na výstupu,tedy vymačkávání spojky ani jízda na neutrál nijak neovlivní měření rychlosti neboť výstupní hřídel ja stále spojena přes řetězové kolečko a řetěz se zadním kolem ;)
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod maripso1 » 18 Máj 2015, 10:04

rychlost u motocyklů s ABS systémem je snímaná čidlem ABS, akorát si nejsem jist yda od předního či zadního kola, v podstatě je to jedno
maripso1
**
**
 
Príspevky: 12
Registrovaný: 23 Aug 2014, 10:20
Motorka: Honda NC 750S

Re: Převodovka stupeň D u NC700S ABS DCT

Poslaťod Richi » 18 Máj 2015, 10:41

Tiez je mi to jedno ale preco by si japonci komplikovali zivot? Preco by na variante s ABS snimali rychlost inde ako je standardne vsade inde - teda na prevodovke?
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2943
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 26 hostia