od Dovi » 27 Nov 2015, 10:15
Pito, jestli máš najeto prvních 13 tisíc, tak bych se pro jistotu na ty vůle podíval, navíc teď pěkně v klidu mimo sezónu... Tím neříkám, že vůle některého z těch ventilů nebo dokonce všech ventilů budou nutně mimo toleranční pásmo a že bude nezbytné vymezení vůlí, ale sichr je sichr.
A malá obecná poznámka k těm šroubkům versus podložkám:
To, že u Tvého maxiskútru výrobce předepisuje kontrolu/seřízení ventilových vůli až po 40 tisících km, ještě nic neznamená. Podle této hodnoty lze totiž předpokládat, že v tomto případě jsou vůle vymezeny podložkami, nikoliv stavěcím šroubkem jako u dlouhozdvihového nízkoobrátkového NC-čka.
Vymezování vůlí šroubkem sice má obecně nevýhodu v tendenci dřív "se rozhasit", ale zase to seřízení je velmi jednoduché a bez materiálových nákladů.
Oproti tomu vůle vymezené podložkama sice obecně vydrží delší nájezdy, ale je nutno je použít u více obrátkových motorů (kde by větší setrvačné hmoty se šroubkama, kontramatkama a vahadlama atd. byly už nevhodné), seřízení vyžaduje pořízení nových podložek (nebo zbroušení stávajících) a přístup k nim bývá komplikovanější a u některých motorů je dokonce nutno sundat rozvodový řetěz a vyjmout vačkovou hřídel, což jsou už potenciálně dosti nebezpečné operace.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG
Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R