HonzaR píše:Dovi -
Já bych se ještě v této souvislosti zeptal - budu na jaře měnit po dvou letech brzdovku také - jaký objem je na verzi s ABS potřeba? Stačí obvyklých 1/2 litru?
Dle podobných motorek bych řekl, že to
standardní půllitrový balení by mělo bohatě stačit i s rezervou v rámci doplňování a odvzdušňování. Na případné rozbryndání bacha, ta brzdovka je docela slušná žíravina.
Je to ale s tím objemem (řekněme 300-350-400 ml) jen odhad baj voko.
Ještě jsem u svého NCčka brzdovku neměnil. Nebylo to zatím potřeba, protože:
1.
Ještě tomu nejsou ani 2 roky od uvedení do provozu
2.
Při pohodovém ježdění a při dobrém čtení trasy využívám hlavně brzdění motorem - jeho brzdný účinek je (alespoň pro mne) právě tak akorát - ani málo, ani moc. Když už musím na brzdy občas sáhnout (situace v provozu nebo prudká odbočka z hlavní na vedlejší), tak to použití brzd trvá řádově tak jednu-dvě-tři sekundy. A pak zase dlouho nic, takže to časem mírné snížení bodu varu hygroskopické brzdovky se ani nemá možnost projevit.
P.S.
Samozřejmě ale něco jinýho by to pak bylo např. na okruhu nebo třeba při sjíždění dolu z Grossglockneru... Tam si kotouče, destičky a brzdovka přijdou na své a tam by pak u starší (= "mokré") brzdové kapaliny zahřáté na ten postupně snížený bod varu mohlo dojít k výpadku v přenosu tlaku - což by mělo fatální následky.