pudis15 píše:Řemen má jednu podstatnou nevýhodu a to sice, že může odejít téměř kdykoliv bez známek výraznějšího opotřebení. Vlastní zkušenost a slova mechaniků.
S kardanom to moze byt podobne. Ten si tiez nebudes pred kazdym vyletom rozoberat a kontrolovat jeho stav. Nejedno GS sa uz kvoli tomu vratilo z vyletu na voziku. Retaz, ked je o nu primerane postarane je spolahliva a za relativne lacny peniaz vymenis kedykolvek a kdekolvek cely kit a mas fungl novy sekundarny prevod. Jej stav sa da kontrolovat jednoducho a udrzba nie je nijako narocna. Mazem asi kazdu tretiu nadrz, alebo ked treba. Kazdy vecer ked motorku odkladam do garaze a zamykam, tuknem do retaze, skontrolujem previs a ci nepotrebuje namazat. Ked ano streknem, cela procedura je otazka jednej minuty. Raz za par tisic km ju napnem, otazka max. 15 minut, lebo to robim dosledne. Motorku umyvam par krat do roka, popritom ocistim aj retaz, otazka 5 minut. Nikdy som nechapal co je tak narocne na udrzbe retaze, ze s tym ludia maju taky velky problem.