sicna

Re: sicna

Poslaťod Solitare » 24 Jan 2019, 11:16

Ahoj pre pol104.
Kde si kúpil ten gél? Alebo aspoň názov pre gúglenie.
Dík.
Solitare
**
**
 
Príspevky: 32
Registrovaný: 17 Júl 2016, 07:00
Motorka: Honda NC 750S

Re: sicna

Poslaťod pol104 » 24 Jan 2019, 11:46

pol104
***
***
 
Príspevky: 80
Registrovaný: 24 Sep 2018, 19:55
Bydlisko: Mosty u jablunkov
Motorka: Honda NC 750X

Re: sicna

Poslaťod dreamer » 24 Jan 2019, 16:12

A budes to mat aj pekne vyhrievane, najma v lete ked nechas moto dlhsie na slnku dokaze ten gel akumulovat teplucko na dlhe hodiny jazdy so spotenou ritou ;) Nepytaj sa ma ako to viem :lol:
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: sicna

Poslaťod pol104 » 24 Jan 2019, 17:12

Mám v plánu dat ještě vrstvu molitanu tak možná to ten problém vyřeší, a jak ne tak budou vejce na měko ;-)
pol104
***
***
 
Príspevky: 80
Registrovaný: 24 Sep 2018, 19:55
Bydlisko: Mosty u jablunkov
Motorka: Honda NC 750X

Re: sicna

Poslaťod Pavel » 25 Jan 2019, 08:53

Pořád lepší mít jajca naměko, než natvrdo. To kdyby jsi se projel na FZ1, ale ne kvůli sedlu, ale protože dost topí od motoru :-)
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: sicna

Poslaťod Ruidos » 25 Jan 2019, 09:29

dreamer píše:A budes to mat aj pekne vyhrievane, najma v lete ked nechas moto dlhsie na slnku dokaze ten gel akumulovat teplucko na dlhe hodiny jazdy so spotenou ritou ;) Nepytaj sa ma ako to viem :lol:


No v chladnom počasí to má zas výhodu :)


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1366
Registrovaný: 30 Jan 2016, 10:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: sicna

Poslaťod dreamer » 25 Jan 2019, 19:26

Skusal som uz vselico, rozne gelove podlozky, specialne vyplne, nic nepomahalo. Spociatku to bolo lepsie, no po 400 km bola moja zadnica opat v agonii, co ma oberalo o radost z vyletov. Tak som sa pojal studovat, ze co a ako na to experti a moje poznatky sa tu pokusim zhrnut.

Ako prve treba identifikovat body, kde vznika na zadok (a ine dolezite organy) tlak (tzv. "pressure points"). Niekedy to moze byt aj oblecenim, napr. svy, ci zahyby na nohaviciach mozu spociatku len nenapadne tlacit, zabranuju vsak krvnemu obehu a po case sposobuju neznesitelnu bolest. Tieto tlakove body treba identifikovat a odstranit. Spodne pradlo by malo byt take, ktore drzi rodinne klenoty pekne pohromade. Dalsim faktorom je tvar sedla, ktory nemusi byt vhodny pre danu postavu. Sedlo je napriklad uzke, ploche, hrany tlacia na vnutorne stehna, pripadne makke sedlo sa rychlo presedi, zadok zacne tlacit na ram sedla a pod. V takom pripade je vhodne uvazovat nad jeho vymenou, alebo zmenou tvaru ci vyplne na mieru postavy.

Ale ani vhodne tvarovane sedlo este nemusi byt zarukou spokojnosti pri extra dlhych vyletoch. Pre dokonaly pocit komfortu je nutne udrzat kozu na zadku v suchu a pokial je to mozne vetranu a prekrvenu. Koza je velmi citlivym organom a jej dlhodobe vystavenie podmienkam, ktorym musi celit ta cast, ktora je v styku so sedlom motorky jej neprospieva. Teplo, slany pot, vlhko, nedostatocne prekrvenie, abrazie od oblecenia, tieto sposobuju jej podrazdenie, zvysenu citlivost, palenie, drobne odreniny a v extremnych pripadoch mozu vznikat lokalne dekubity (prelezaniny), cize otvorene ranky a nasledna infekcia.

Zacal som teda experimentovat s roznymi vankusmi a nafukovacimi podlozkami pre vozickarov (ano, zial, ti maju s touto problematikou bohate skusenosti) a po par pokusoch som sa rozhodol zainvestovat do originalneho moto vankusa od firmy AirHawk, ktory je nielen vhodnejsie tvarovany, ale umoznuje aj bezpecne uchytenie o sedlo. Firma ma skusenosti prave s pomockami pre dlhodobo sediacich, ci leziacich pacientov, robi podlozky zabranujuce vzniku dekubitov a ponuka aj produkty pre motorkarov. Kedze toto nema byt reklamou na znacku AirHawk, ale na princip nafukovacej sedacky, tak spomeniem, ze podobne produkty ponukaju aj ine firmy za menej penazi, staci pohladat na eBay, alebo v motorkarskych eshopoch. Princip spociva v rozlozeni tlaku na zadok na vacsiu plochu a v prirodzenom prisposobeni sa tvaru tela. Vankus sa sklada z viacerych mensich vzduchovych vankusikov, ktore su navzajom prepojene kanalmi a svojim tvarom prispievaju k pocitu komfortu aj tym, ze umoznuju prudenie vzduchu, cize koza na zadku je vetrana, sucha a zaroven izolovana od vyhriateho sedla. Vankus sa fuka len minimalne, spravne nafuknuty vankus nezvysi posed, zadok by mal byt len par milimetrov nad povrchom sedla, alebo sa ho len slabo dotykat. Vankus pouzivam uz druhu sezonu a neviem si ho vynachvalit. Pri naozaj dlhych vyletoch 500-600 km za den je zadok to posledne co ma trapi, skor sa zacnu ozyvat stuhnute klby a chrbat. Samozrejme, neberiem ho so sebou na kazdu jazdu, moje sedlo mi da prijatelny komfort tak na 200 km, ak idem dalej, davam nan AirHawk, alebo ho pre istotu len pribalim do kufra.

Tot moja skusenost.

ObrázokObrázok
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: sicna

Poslaťod Pito » 25 Jan 2019, 22:03

Dreamer, super popisane, diky za poznatky :like:

Ja som riesil obdobne upravu sedla ako pol104, aj ked som mal zakupene uz shad sedlo comfort. Dostatocne komfortne sa mi nezdalo a isiel som do gold gelu, vraj najlepsi na trhu. Komfort sa zvysil ale nie je to ono plus gel ma svoje nedostatky.

Na ceste do RO sme s kamosom skusali nafukovaci vankusik (povodne urceny pod hlavu) a to bola ta spravna cesta. Akurat nemal tolko jednotlivych "priecinkov", co asi robi vela...
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: sicna

Poslaťod puccky1 » 26 Jan 2019, 10:31

Co sa tyka oblecenia a hlavne tie svi to je svata pravda.
Mne staci ze si dam obycajne rifle a po 100 km mi ide skapat rit.
Ked mam motogate ktore su uplne inak presivane tak bo problem.
Problem robia aj obycajne trenky preto som vzdy vyberal tie spravne bez svov na dlhe vylety ;)
Air vankus je asi ozaj super vec jeden panko na "autobuse" ho tiez ma a nevie si ho vynachvalit ze gel je proti tomu riadna koko...a.
Neviem neskusal som ale na vzduchovy vankus som este nepocul zle slova tak ak by som raz prerabal sedlo asi by som siel do vzduchu ako do gelu.

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: sicna

Poslaťod pudis15 » 26 Jan 2019, 23:49

Super poznatek, co si s sebou je třeba vzít než se zaklapnou těžký železný dveře.


Sent from my iPhone using Tapatalk
pudis15
****
****
 
Príspevky: 118
Registrovaný: 15 Apr 2015, 10:52
Bydlisko: Praha
Motorka: Honda NC 750X

Re: sicna

Poslaťod miro13 » 15 Mar 2019, 10:28

Má už niekto skúsenosť s MESH návlekom?...v lete to môže dobre vetrať...ale či posed bude OK, no :?:
https://www.aliexpress.com/item/Motorcy ... c11c6808ed
teraz: Honda NC700XA, Honda PCX125
bolo: Honda XR125L, MZ 150, Delta 50 (ZSSR), Mini 50 (ZSSR)
miro13
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 104
Registrovaný: 16 Jún 2018, 09:10
Bydlisko: Humenné
Motorka: Honda NC 700X

Re: sicna

Poslaťod leso » 29 Mar 2020, 08:22

pozna niekto odpoved či je rozdiel v kvalite sedadla pred a po facelifte??diskusia sa tyka modelov pred faceliftom,z toho odpoved nepoznam,vdaka.
Obrázok užívateľa
leso
**
**
 
Príspevky: 47
Registrovaný: 04 Dec 2019, 19:56
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: sicna

Poslaťod PeterKY » 30 Mar 2020, 22:44

Ahoj. Ja som robil asi niečo viac ako iba FACELIFT -https://imgur.com/a/6F4lKvT Musel som, lebo som na Integru 750 2014 prešiel z Burgmana 400.
Takže som prekopal komplet sedalo pre mňa = posunul som ho dozadu = odobral penu pre kostrč a teraz mám vystreté nohy ako na Burgmane + som doplnil penu pod zadok. tým pádom som musel podvihnúť sedalo pre manželku, lebo nič nevidela ponad mňa. Nastavil som ho nejakých 50 mm a je to lepšie. Takže teraz dokážem dať +500 km bez nejakých problémov.
Moje parametre 183/107.
PeterKY
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 02 Júl 2019, 18:13
Motorka: Honda Integra 750

Re: sicna

Poslaťod CHB » 31 Mar 2020, 07:43

u Integry je změna sedla skoro nutnost :-) (šikmé relativně tvrdé originální sedlo na delší cestování není)
https://www.skutrforum.cz/maxi-skutry-f ... 8-555.html (někde uprostřed stránky foro)

je dobré si uvědomit, že přečalounění sedla na měkčí a širší, nebo cokoliv přidaného navrch zvedne posez nahoru a tedy ti menší hůř dosáhnou na zem.
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: sicna

Poslaťod leso » 31 Mar 2020, 16:57

dik za postreh,skor ma zaujima ncx.
Obrázok užívateľa
leso
**
**
 
Príspevky: 47
Registrovaný: 04 Dec 2019, 19:56
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

PredchádzajúciĎalší

Späť na Sedlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia