Opotrebovanie pneumatik

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Supi » 13 Okt 2014, 22:49

icali píše:Po prečítaní skúsenosti o pneu a hľadaní na nete plánujem do zadu dať Michelin Anakee3 ale rozmer 150/70R17. 160/60R17 sa nevyrábajú. Máte niekto skúsenosti (nie dohady) so zmenou na užšie?



Nemyslim si, ze niekto s NC-ckou tu ma skusenosti s Anakee3. Ako pises, nevyraba sa presny rozmer co ich dost znevyhodnuje vo vybere pneu pre NC. Viem, ze nechces dohady, ale skusenosti s nimi tu nema nikto.

Co vravi teoria, nie dohady :) .... cim uzsie pneumatiky, tym lahsie ide motorka do zakrut. Na prejdenie rovnakej zakruty na uzsich gumach naklopis motorku menej ako je to potrebne pri sirsich. Pri rovnakom naklone budu mat gumy mensi grip. Ak si so sirokymi pneumatikami dral stupacky, s uzsimi na tej istej motorke to bude menej bezpecne.

Sam by by som bol zvedavy, ako sa uzsia zadna pneumatika pri nezmenenej prednej prejavi v jazdnych vlastnostiach. Na svojej motorke by som to vsak neskusal.


A k samotnym gumam. Anakee 3 mam na bmw r1200gs, tak mozem napisat moje skusenosti s nimi (+ par skusenosti inych co ich maju na velkych GSach):
- su hlucne. Mnohi sa na to stazuju. Ja to az tak nevnimam, pridu mi v norme a hluk od nich mi nevadi.
- Mnohym sa predna guma dere "do spica". Je to zevraj kvoli vacsej vahe motorky a relativne makkej zmesi gumy. Ja mam na nich 8.500km a zda sa mi, ze sa predna guma dere rovnomerne po celom obvode. Zadna ma uz vyjadzenu slusnu rovnu plochu :? Minimalne 3tis km ale este urcite zvladne.
- Oznacuju ich ako "dual sport", ale do terenu nie su. Maximalne tak na suchu polnacku.... co ale zvladnu aj cisto cestne gumy. Skusil som s nimi ist aj po trave do kopca (na hradzu a dole; v Kalinkove pri BA). Zvladli to, aj ked ich dost smykalo. No, mozno to dali trosku lepsie ako by to dali cisto cestne gumy...
- v zakrutach mi predok ustreluje omnoho viac ako ked jazdim na NC700X. Tam som to v podstate nepoznal. Pripisujem to:
1.) vyssiemu vykonu. Pri prudkom vyjazde sa viac odlahci predok ako tomu je na NC700X
2.) vyrazne uzsej gume v predu ako vzadu + mozno aj vacsiemu priemeru prednej gumy vs zadnej (19vs 17 placov)
4.) gume ako takej - zo skusenosti inych motorkarov, ktory mali Anakee3 aj ine znacky gum na rovnakej motorke. Vela z nich za to nadava na Anakee 3

Zaver - Anakee 3 sa na ceste nevyrovnaju cisto cestnym gumam, v terene sa nemozu porovnavat s terennymi gumami. Ale nie su to zle pneumatiky. Ak by ich vyrabali v rozmere pre NC, mozno by som ich tam nahodil. S inym rozmerom ale urcite nie.
Obrázok užívateľa
Supi
*******
*******
 
Príspevky: 818
Registrovaný: 27 Máj 2013, 10:07
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Pavel » 14 Okt 2014, 15:41

Macek píše:..tak já dneska přezul taky na plnohodnotné pneu.. stav tachometru 3600km.. Bridgestone Batlax T30 na obě kolca za 7135,- i s prací, přezutím a vyvážením.. zatím mám dobrý pocit, v zatáčkách sedí, dokonce jsem zase dosáhl rychlosti 180km/hodinu při zátěžové zkoušce na dálnici.. na starých se mi to podařilo jednou když byly ještě nové.. dneska dokonce i s kufrem.. uvidíme co bude dál.. jinak na přední byl ještě slušný vzorek, tak ju mám doma pro stav nouze.. :)



Já mám najeto na NC 700 X - 4700km a obě gumy Bridgestone jsou jako nové, miminální opotřebení, ani jsem okem nepostřehl, že by se nějak sjely.

To, že tady někdo najede na nové motorce za 180.000,-Kč jen 3.600km a má gumy úplně ojeté jako většina těchto modelů mi připadá jako pěkný podraz od Hondy, to museli v Hondě vědět, že tam dávají takové nekvalitní gumy, které se hned sjedou a pak ještě dělají problémy při reklamaci. To by mě teda pěkně nasralo, stát se to mě. Nedal bych sám od sebe 7.200,-Kč za nové, když je to prokazatelně chyba výrobce a to světového formátu, toto by si rozhodně neměli dovolit. Honda by měla tuto reklamaci plně uznat a dát obě nové gumy "normální".

Kdy si se mi něco podobného stalo u Škody Felicie Trumf, taky jsem měl novou a originál Matadorky se sjely za 10tis. km po silnici, vůbec nešly pořádně vyvážit, v servisech nadávali co to jsou za pojebance, že na nich nejde jet víc jak 100km v hodině.

Honda by vůbec neměla dovolit takové gumy obout, které skoro nic nenajedou a prokazatelně věděla co tam dává za šunty, je to podraz...
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Richi » 14 Okt 2014, 20:39

To rozculovanie je zbytocne. Uz to tu bolo pisane ze nejde o vyrobnu vadu. Su to zavodne pneu a je to ich konstrukcna vlastnost.
Makka zmes = dobra prilnavost = rychle opotrebenie
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2945
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Pavel » 15 Okt 2014, 10:49

Richi72 píše:To rozculovanie je zbytocne. Uz to tu bolo pisane ze nejde o vyrobnu vadu. Su to zavodne pneu a je to ich konstrukcna vlastnost.
Makka zmes = dobra prilnavost = rychle opotrebenie


Na tyhle typy motorek se vůbec závodní pneu dávat nemají, někde je nakoupili za levno a dali je tam, aby ušetřili, však zákazníci si potom koupí nové za svoje a když bude někdo moc reklamovat, tak mu teda dají novou ale stejného typu. Závodní pneu nejsou ani na nových R1, ty se kupují až potom dle přání zákazníka a jsou většinou na okruh. Měli tam dát gumy se standartní výdrží jako na NC 700 a jiných.
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod THeBaNDiT » 15 Okt 2014, 16:09

To nie su zavodne pneu... podla vyjadrenia slovenskeho distributora Hondy:
Model NC750XD sa dodáva z prvovýroby s pneumatikami Dunlop D609 alebo Pirelli Scorpion Trail.
Tieto pneumatiky sa pri použití výlučne na spevnených povrchoch môžu vyznačovať relatívne krátkou životnosťou.
Je to spôsobené použitím mäkkšej zmesi s ohľadom na predpokladané použitie enduro verzie na rôznych povrchoch.
Nie je to problém kvality, poddimenzovania, ale špecifikácie. Pre tento model boli zvolené mäkkšie pneumatiky.

Riešením problému by mohlo byť použitie tvrdších pneumatík z modelu NC750S, Metzeler Roadtech Z8, Bridgestone BT023,
prípadne Dunlop Roadsmart.
Obrázok
Obrázok užívateľa
THeBaNDiT
******
******
 
Príspevky: 571
Registrovaný: 25 Dec 2013, 20:24
Bydlisko: Bardejov
Motorka: Honda NC 750X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod keto » 15 Okt 2014, 16:14

Tak páni v hondě si myslí,že 750x je daleko větší nduro do terénu než 700x :lol: to mě tedy hodně pobavilo,jelikož na 700x dávali klasické silniční gumy ;) ono vůbec název enduro by se v souvislosti s současnou řadou NC neměl používat :roll:
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod pajo » 20 Okt 2014, 08:55

chlapi neskusali ste niekto "laborovat" s tlakami v pneu? totiz mam velku dilemu, na prednej gume sa mi robi "spic", na zadnej zasa "ploska".. tie predpisane tlaky 2,5 a 2,9 sa mi nezdaju uplne idealne, pozeral som na ine motorky s rovnakymi rozmermi pneu a vacsina z nich ma predpisane tlaky 2,5/2,5 alebo 2,3/2,5... kamarati co jazdia okruhy aj bezne cestne pneu na okruh podfukuju na 1,3-1,5! V predu mam este original metzeleru, ma este nejaky celkom slusny vzor ale viditelne je spicata (15.000km), zadnu mam od 9000 km novu, prvu metzeleru som musel vyhodit lebo bola totalne kockata a pri preklapani skakala cez hranu a spravala sa zradne, sucasna continental (mala by byt dvojzmesovka) uz zacina byt pomaly tiez, aj ked celkom dost klopim a jazdim vela zakruty a bol som aj na okruhu, zabiehal som ju v alpach. Tych 2,9 je podla mna vela a mozno aj to je dovod preco sa nam robia plosky..co myslite?
honda NC700S ABS, Givi padaky, Givi topcase + bocne kufre, MRA stit, oxford hefty, hlavny stojan
pajo
**
**
 
Príspevky: 35
Registrovaný: 12 Mar 2013, 09:27
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 700S

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod puccky1 » 20 Okt 2014, 11:32

No ja neviem tlaky davam predpisane ale na tej Metzelere som mal tiez rovnu plosku a aj preto som ju vyhodil aj ked mala vzorok lebo mi zacalo predok ustrelovat a teda nie je to bohvie aky pocit
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4332
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Supi » 20 Okt 2014, 11:52

plosky sa nam robia, lebo jazdime vela km rovno alebo len mierne naklony. Ak by si jazdil hlavne na okruhu, Pezinsku babu, Sturec atd, plosky by si nemal. Ale miesto 10 a viac tisic km by si na jednu sadu dal tak do 5tis. :-) S tym nic nespravis.
Podfukovanie - v druhej casti rozhovoru je tam k podfukovaniu gum na okruhu par zaujimavych informacii:http://silnicnimotorky.cz/motorky/technika/gumy-tlaky-fakta-dil-1/
Obrázok užívateľa
Supi
*******
*******
 
Príspevky: 818
Registrovaný: 27 Máj 2013, 10:07
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Supi » 20 Okt 2014, 12:07

a este jedna odpoved od Srsna na otazku "Ako sa fukaju pneumatiky"? :

„Jednoduchá rada – vzduchem, za studena, podle doporučení výrobce motorky. Po zahřátí přibudou 2-3 desetiny atmosféry.“

Pozor na pověru, že podhuštěná guma lépe drží. Není to pravda. Poruší se správný tvar gumy. Ta pak přiléhá na silnici jinak, než je navrženo. Nesprávný předpoklad je, že se více rozplácne a má větší styčnou plochu. Ale opak je pravdou. „To nemám ze své hlavy, ale od výrobců.“
Obrázok užívateľa
Supi
*******
*******
 
Príspevky: 818
Registrovaný: 27 Máj 2013, 10:07
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod PRx » 20 Okt 2014, 15:49

A já ještě dodám pozor na doporučení výrobce moto (zohledňuje váhu stroje a konstrukci) a doporučení výrobce pneumatiky (ten zohledňuje pouze tvar jak má pneu vypadat viz. Supiho odůvodnění), z toho vyplývá, že pokud výrobce pneu nabízí pneu pro určitou tonáž - od-do kg (včetně přetížení při brždění) a určitou rychlost - většinou jen maximálka vůbec bych nehleděl na to co říkaj japončíci pro NC, ale právě na to co říká výrobce pneu, takto mi to bylo vysvětleno profíkem, který má pneuservis a je sám motorkář, obojí již 30 let.

Příklad mé Micheline předek/zadek huštění stejně 2,5/2,5 (nehledě na samolepku na NC 2,5/2,9, která je už dávno dole :-D)
Obrázok užívateľa
PRx
*****
*****
 
Príspevky: 339
Registrovaný: 12 Sep 2013, 10:29
Bydlisko: Plzeň ČR a Bojnice SR
Motorka: Honda NC 700S

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Jirka » 20 Okt 2014, 15:53

No asi bych zohlednil když jedu sám a ve dvou.
Obrázok užívateľa
Jirka
*******
*******
 
Príspevky: 925
Registrovaný: 17 Máj 2013, 20:49
Bydlisko: Nepomuk
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod PRx » 20 Okt 2014, 16:06

Jiří to je jen pro pocit z jízdy - tvrdost podvozku, ale gumě to fakt nevadí (+-50 kg baťúžek), jelikož je konstruována na zatížení např. 320 Kg (u aut je to trochu jiné tam je rozdíl v nákladu a počtu osob 300 -500 kg) taky nepřefukuješ když vezmeš jen 1 spolujezdce ;-)
Obrázok užívateľa
PRx
*****
*****
 
Príspevky: 339
Registrovaný: 12 Sep 2013, 10:29
Bydlisko: Plzeň ČR a Bojnice SR
Motorka: Honda NC 700S

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Jirka » 20 Okt 2014, 16:26

No dobře, v tomhle případě ano. Ale v Rumunsku jsem byl s kolegou Kalupem, kterej jel na NC700X. Ten sám měl 100 kg, manželka 60 kg, a bagáž 60 kg (tomu bych i věřil, protože měl 2 bočáky a topcase Givi TRK, plně naložené žrádlem, tak že stan vezl na kufru a nosič se mu ohnul).
V tomhle případě bych to zrovna nepodfukoval. :D
Obrázok užívateľa
Jirka
*******
*******
 
Príspevky: 925
Registrovaný: 17 Máj 2013, 20:49
Bydlisko: Nepomuk
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod jezdec74 » 20 Okt 2014, 18:39

Tak já to dělám stejně na motorce jako na autě. Vždy foukám za studena a ještě trošku víc, než je doporučeno.
Zvláště na motorce je to strašně moc poznat. Teď se mi zdálo klopení takové zvláštní, motorka do zatáčky moc dobře nešla. Po proměření tlaku jsem zjistil, že jsou trochu podhuštěné. Dofoukal jsem tedy tak jak jsem zvyklý nad doporučenou hodnotu a ta změna byla markantní. Sám bych nevěřil, že to bude tak velký rozdíl. Motorka jde zase do zatáček skoro sama.
My heart beats for Honda.
Obrázok užívateľa
jezdec74
**********
**********
 
Príspevky: 3204
Registrovaný: 01 Sep 2013, 19:19
Bydlisko: CZ
Motorka: Iná

PredchádzajúciĎalší

Späť na Pneumatiky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia