Opotrebovanie pneumatik

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Tom » 22 Okt 2014, 06:42

Bohužel koukám že většina je chytřejší než výrobce,manuál a sršeň......foukame na předepsané a za studena
Tom
**
**
 
Príspevky: 36
Registrovaný: 01 Feb 2014, 13:57
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod keto » 22 Okt 2014, 07:37

Tom píše:Bohužel koukám že většina je chytřejší než výrobce,manuál a sršeň......foukame na předepsané a za studena

Máš v podstatě pravdu,ale nic není jen bílé nebo černé,je třeba si uvědomit,že výrobce moto ji testuje na nějaké pneumatice a podle toho dá do manuálu tlaky,ale výrobce pneu tu gumu skoro každý rok inovuje a její vlastnosti mění,pak můžeš koupit jinou gumu než na které proběhlo testování.
Na druhou stranu výrobce pneu dává svá doporučení,ty jsou ovšem zase nějakým kompromisem,protože výrobce pneu nemůže vědět na jakou mašinu ji nakonec zakazník montne,takže je možné,že nějaká korekce v huštění může pomoct :roll: .Sám hustím na doporučené za studena,protože nemám čas ani schopnosti, abych si otestoval výhodnější tlaky ;)
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Pavel » 22 Okt 2014, 18:42

jezdec74 píše:Tak já to dělám stejně na motorce jako na autě. Vždy foukám za studena a ještě trošku víc, než je doporučeno.
Zvláště na motorce je to strašně moc poznat. Teď se mi zdálo klopení takové zvláštní, motorka do zatáčky moc dobře nešla. Po proměření tlaku jsem zjistil, že jsou trochu podhuštěné. Dofoukal jsem tedy tak jak jsem zvyklý nad doporučenou hodnotu a ta změna byla markantní. Sám bych nevěřil, že to bude tak velký rozdíl. Motorka jde zase do zatáček skoro sama.


Mě se zase jede lépe když mám vpředu 2.3 a vzadu 2.5, když jedu sám, tak to úplně stačí, jede se mi tak lépe, než více nahuštěné na max., lépe se mi to klopí. Zvláště předek nesmí být přehuštěný, to se pak jede hůře do zatáček. Na Německých motorkách se kdysi nerozlišovalo foukání přední pneu, bylo stejné při jízdě v jednom i ve dvou, jen zadní se více přihušťovala při plném zatížení
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod pepe » 23 Okt 2014, 14:39

Přikláním se k Pavlově úvaze, myslím, že výrobce oněch 2,5 - 2,9 předepsal pro maximální zátěž (u NC tuším 209 kg) a to, že při jízdě sólo tak vlastně jede jezdec na mírně přehuštěných pneumatikách prostě neřeší, myslím si, že vědí, že většina majitelů si pneu stejně fouká jednou ročně, na jaře při výjezdu a během sezony už na to ani nevzpomenou ;), a přifukovat, dofukovat pneu podle zatížení si ani netroufnou po nich chtít :lol: , ono by to taky bylo tak trochu proti filozofii NC. Já sám jsem na pneumatiky a tlaky trochu pacoš, takže sólo jezdím jezdím 2,2 - 2,5 a ve dvou přifukuju až do předepsaného limitu. S takto měkčími gumami je motorka sice trochu lenivější v řízení, ale na lehkonohost NC-čka to má pramalý vliv, ale mám tak lepší grip a jízda je příjemnější díky lepšímu tlumení nerovností.
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Richi » 23 Okt 2014, 19:16

pepe píše:Přikláním se k Pavlově úvaze, myslím, že výrobce oněch 2,5 - 2,9 předepsal pro maximální zátěž (u NC tuším 209 kg) a to, že při jízdě sólo tak vlastně jede jezdec na mírně přehuštěných pneumatikách prostě neřeší, ....


a preco si nemyslis ze vyrobca predpisal tlak pre najpravdepodobnejsie a najpouzivanejsie zatazenie jednym priemernym jazdcom?
alebo nebodaj pre minimalne zatazenie jednym japoncom? :lol:
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2945
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod georgoo » 23 Okt 2014, 20:59

pepe píše:myslím si, že vědí, že většina majitelů si pneu stejně fouká jednou ročně, na jaře při výjezdu a během sezony už na to ani nevzpomenou ;),


Co sa tyka auta suhlasim s citatom, co som vybral. Robim to podobne, ako pisies. Sem tam obidem auto a popozeram gumy, az ked sa mi nezdaju, kontrolujem tlak :)

Prznavam, ze som moto zo zaciatku trocha zanedbaval, zvyky z plechovkovania.
Tlak nie pred kazdou jazdou, ale vzdy ak sa par dni nevozim, ci nahodou trochu nepustaju (ked som obul terajsie gumy, tak mi zo zaciatku trosku pustili, ked sa par dni nekrutili, ale uz to uplne prestalo).

Myslim ale, ze pravidelna kontrola je dolezita, predsa len moto nie je auto ;)
NC750X (2014-2017), Tracer 900 (2017:-)
Obrázok užívateľa
georgoo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 2486
Registrovaný: 03 Jún 2014, 19:43
Bydlisko: Trnava
Motorka: Iná

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod pepe » 23 Okt 2014, 21:32

To Richi: No to je jednoduchý - pokud by 2,5 - 2,9 bylo optimální pro jednoho např. 70-80 kg jezdce, pak při max. zatížení těch 209 kg by už kola byly vlastně podhuštěný, což je nebezpečnější, než obráceně a to si myslím Honda neriskne. Je to podobný, jako u podvozku, kdy při absenci regulace předpětí pružin a tlumení odskoku evidentně zvolili nastavení na max. zatížení (logicky), takže při jízdě sólo se podvozek jeví jako tvrdší a lehce přetlumený a teprve při jízdě ve dvou pracuje optimálně. Kdyby ho nastavili na jízdu sólo, ve dvou by byl často na dorazech a podtlumený, což by bylo nepříjemný a až nebezpečný. Takhle je to téměř ideální (ideální je samozřejmě kompletní nastavitelnost, jenže kdo z majitelů NC by si to uměl nastavit?), sice je to sólo trochu tvrdší, ale díky tomu se dá jet ostřeji. A ve dvou logicky jízdu zklidníš a pérování je díky práci v optimálním režimu pohodlnější.
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod puccky1 » 23 Okt 2014, 22:05

pepe píše:To Richi: No to je jednoduchý - pokud by 2,5 - 2,9 bylo optimální pro jednoho např. 70-80 kg jezdce, pak při max. zatížení těch 209 kg by už kola byly vlastně podhuštěný, což je nebezpečnější, než obráceně a to si myslím Honda neriskne. Je to podobný, jako u podvozku, kdy při absenci regulace předpětí pružin a tlumení odskoku evidentně zvolili nastavení na max. zatížení (logicky), takže při jízdě sólo se podvozek jeví jako tvrdší a lehce přetlumený a teprve při jízdě ve dvou pracuje optimálně. Kdyby ho nastavili na jízdu sólo, ve dvou by byl často na dorazech a podtlumený, což by bylo nepříjemný a až nebezpečný. Takhle je to téměř ideální (ideální je samozřejmě kompletní nastavitelnost, jenže kdo z majitelů NC by si to uměl nastavit?), sice je to sólo trochu tvrdší, ale díky tomu se dá jet ostřeji. A ve dvou logicky jízdu zklidníš a pérování je díky práci v optimálním režimu pohodlnější.

Som zvedavy co ti na to optimalne nastavenie pre dvoch povie admin ked bol stale na dorazoch :lol:
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4332
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod pepe » 23 Okt 2014, 22:53

Vycházím samozřejmě z vlastní zkušenosti, na NC už mám ve dvou něco najeto (např. východní Slovensko). Se ženou a třemi kufry můžeme vážit tak 180 kilo a podvozek nerovnosti filtruje mnohem líp, než při jízdě sólo a dorazy ochutnáváme jen na extrémních (a přehlídnutých) nerovnostech. Je možné, že blízko limitních 209 kg to už je jinak, dalších 30 kg může být znát, ale abych to zkusil, musel bych ženě na záda ještě přivázat..co já vím, třeba kamna? :D
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod PRx » 24 Okt 2014, 07:24

No myslím že si šikmoočkové v Hondě s tím moc hlavu nelámali :-D
aspoň u nás na S-ku je tato nálepka, z čeho mi jasně vyplývá - nesmysl :roll:
Prílohy
Pneu.jpg
Obrázok užívateľa
PRx
*****
*****
 
Príspevky: 339
Registrovaný: 12 Sep 2013, 10:29
Bydlisko: Plzeň ČR a Bojnice SR
Motorka: Honda NC 700S

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod PRx » 02 Nov 2014, 22:14

tak info k Michelinam, maj naježděno 12.000 km a na zadním dizajnu zbejvá cca 1/3, což mě dost překvapuje, počítal jsem s nájezdem tak 10.000 Km, na to jak jsou skvěle lepivé dost vydrželi a stále drží, vlastnosti stále jak na začátku :like:
Obrázok užívateľa
PRx
*****
*****
 
Príspevky: 339
Registrovaný: 12 Sep 2013, 10:29
Bydlisko: Plzeň ČR a Bojnice SR
Motorka: Honda NC 700S

Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod radu » 16 Feb 2015, 22:01

Nové pneumatiky Continental Road Attack 2 EVO a Conti Milestone

http://motoride.sk/c/5837/nove-pneumati ... stone.html
Prílohy
57387_v.jpg
57386_v.jpg
Obrázok užívateľa
radu
******
******
 
Príspevky: 570
Registrovaný: 25 Okt 2013, 09:34
Bydlisko: Lučenec
Motorka: Honda NC 750X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod pepe » 17 Feb 2015, 18:52

V loňském testu Motorradu Road Attack 2 Evo hodně chválili. Na suchu vyzdvihovali hlavně agilitu, přesnost řízení a dobrou zpětnou vazbu. Na mokru spíš průměr. Mimochodem v tomhle testu skvěle vyšly Michelin Pilot Road 4, na suchu špička a na mokru úplně bezkonkurenční. Píšou o nich v podstatě totéž, co o nich říká i PRx ;) .
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod radu » 17 Feb 2015, 19:15

hmm..zatiaľ uvažujem o Perelli Angel GT...ale ani tie Michelin Pilot Road 4 by nemusela byť zlá voľba ....
každopádne jar sa blíži a ja musím chystať gumy na NC-čko..originály sú zodraté..teda aspoň zadná
Obrázok užívateľa
radu
******
******
 
Príspevky: 570
Registrovaný: 25 Okt 2013, 09:34
Bydlisko: Lučenec
Motorka: Honda NC 750X

Re: Opotrebovanie pneumatik

Poslaťod Richi » 17 Feb 2015, 19:18

Michelin Pilot Road 4 mam tiez
a zatial nemam dovod skusat inu znacku. som nadmieru spokojny
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2945
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

PredchádzajúciĎalší

Späť na Pneumatiky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť