Pavel píše:Hele Dovi, tak pro kterou jsi se nakonec rozdodl?
U mne pro to zvažované
Sko (ke kterému, jak se zdá, asi směřuju) mluví kromě estetického hlediska ještě i lepší ovladatelnost kvůli více zatíženému (a jezdcem i aktivně více zatižitelnému) přednímu kolu, nižšímu těžišti a pevnějšímu podvozku s menšími zdvihy - tudíž i větší jistota a vyšší bezpečnost v případných kritických situacích v zatáčkách, eventuelně ještě v kombinaci s vynuceným bržděním.
Honda NC 750S
(zvětšení na prokliknutí) A na závěr už snad jen pár bonusových drobností (malé
Skové plusy):
- Podobně jako u boxerů BMW se i "endurovitých"
NCček typu
X vyskytuje už docela hodně, ale čistokrevné naháče
Ska jsou na silnicích vzácnější.
- Nové
Sko je o cca 15 tisíc Kč levnější než nové
Xko a navíc je už z výroby vybaveno lepšími gumami.
- Kdyby to dopadlo tak, že bych si
NCčko ponechal už napořád, tak na starý kolena by i to nasedání a vysedání bylo u
Ska snazší a bezpečnější. S těžším boxerem BMW R1100GS a s "endurem" BMW F650GS, stejně jako s vysokým endurkem WR25R a s o něco málo nižším komplementárním motardem WR250X, mám osobní zkušenost a dobré porovnání, co při únavě nebo fyzické indispozici dokáže zvlášť v kombinaci s nerovným nebo šikmým podkladem udělat pouhých pár cm výšky sedla navíc...
- Do náročnějšího nebo těžšího terénu se s nevypinatelným ABS a s tímto už skoro čtvrttunovým strojem (a spolu s jezdcem, bagáží a případně se spolujezdcem už jsou toho celkově přes 4 metráky) nemám touhu vydávat. A okolnostmi občas vynucený kratší lehký "off-road" v podobě polní nebo lesní příjezdové cesty zvládne
Sko stejně dobře jako
Xko.