Ruidos píše:Hej ďakujem. Už som to práve dopozeral. Ten chalan neni normálny. Klobúk dole. A myslím že tej motorke dal riadne zabrať. Vydržala by toto NC ?
Ten stromek to sice nakonec nějak "vydržel", ale za jakou cenu...
A s tou odolností V-Strom versus NC - asi je nás víc, koho to srovnání napadlo...
Když jsem předevčírem shlídnul díl 3/5 a teď i 4/5, kladl jsem si otázku, jak by se s těmi častými pády "ze stojánku" a s intenzivním dynamickým zatížením popasovalo robustní NCčko.
Ten V-Strom má totiž rám z hliníkové slitiny - u odlitku se může jeho autor designově vic realizovat a dá se tím ušetřit pár kilo, ale je to v neprospěch pružnosti, a je to křehčí a navíc to výrazně rychleji stárne. A když dojde na nejhorší (což se tady u toho Stromku opakovaně stalo), hodně obtížně a ne moc spolehlivě se to pak svařuje, a to ještě pod ochrannou atmosférou.
Oproti tomu rám NCčka je zdánlivě primitivní - je z výrazně pevnější a přitom pružnější oceli, a navíc vlastnosti tohoto materiálu nedegradují s časem zdaleka tak rychle jako u lehkých slitin na bázi hliníku a hořčíku. A ještě k tomu byla u NCčka zvolena příhradovina, a s ukázkově provedenýma styčníkama - to by se snad dalo zničit jen pádem ze skály.
(zvětšení na prokliknutí)
A i to výrazně nižší těžiště u NCčka dokáže hodně pomoci právě při těch nízkých rychlostech (balancující jízda po balvanech, v korytech potoků atd) a při manipulaci na místě. A když už k odložení mašiny dojde, tak pokládaná mašina s nízkým těžištěm nemá na rám a všechny úchyty tak velký (až destruktivní) setrvačný účinek - ta hmota padá z menší výšky.
Ono když se zase vrátíme k tomu V-Stromu... u takto nabaleného expedičního stroje potom i ta únava jezdce dělá strašně moc a pak je těch odložení motorky celá řada a na tom křehkém rámu se to musí podepsat.