Stránka 8 z 9

Re: retaz

PoslaťNapísal: 30 Júl 2015, 12:26
od TomCZ
tuhle jsem resil s kolegou prý zahřívání řetězu po jízdě. najede několik kilometrů a po dojet když sáhne na řetěz je prý teplých. nezkoušel jsem to. mate s Tim nejake zkušenosti?

Odesláno z mého GT-I9506 pomocí Tapatalk

Re: retaz

PoslaťNapísal: 30 Júl 2015, 20:07
od keto
Ať zkusí rukou ohýbat jednotlivé články,jestli jdou lehce a po puštění v ohnutém stavu se samy vracejí do rovna,jestli né,tak se mu už přidírají a to by mohlo způsobit to zahřátí,jinak nevím :roll:

Re: retaz

PoslaťNapísal: 30 Júl 2015, 21:11
od puccky1
Neskusal som ani ja ale myslim ze je normalne ze je tepla
Jednak pracuje je v pohybe aj sa ohyba takze tam vznika urcite trenie aj ked je namazana a v neposlednom rade sa zohreje aj od retazoveho kolesa co je na motore tak sa kludne stavim s kym kolvek ze aj na mojej bude retaz tepla a to ma ani nikdy nenapadlo ju chytat ;)

Re: retaz

PoslaťNapísal: 30 Júl 2015, 22:28
od Alesko
Puccky ma pravdu retaz sa za jazdy mierne zahrieva, to je normalne. Odpurucaju retaz namazat po jazde. Mazivo sa lepsie aplikuje na retaz.

Re: retaz

PoslaťNapísal: 27 Jún 2016, 11:07
od TomasB
Honda NC 700XD r.v. 2012 má na prednom kolečku 16 zubov, na rozete 39 zubov a reťaz má 112 článkov. Typ: DID 520 ZVMX. Keby to niekoho zaujímalo :-)

Re: retaz

PoslaťNapísal: 27 Jún 2016, 11:14
od BrAtKo

Re: retaz

PoslaťNapísal: 30 Jún 2016, 14:21
od TomasB
Dakujem BrAtKo, ja som si to v garazi cernym prstom spocital. Takze tie rozety su potvrdene.

Re: retaz

PoslaťNapísal: 19 Aug 2019, 13:08
od Solitare
Ahojte,

môj známy má NC750x DCT r.v. 2016. Najazdené cca 13 000 km. Nejdem riešiť jeho spôsob jazdenia ale väčšinou využíva a jazdí v móde D. Nevadí mu trasenie motorky a nevníma vibrácie. Proste rád jazdí na tomto móde. Pred troma dňami sme si všimli, že má na reťazi na viacerých miestach červenú vazelínu - reťaz začala krvácať. Súčasne mi povedal že už viac krát napínal reťaz. Je jasné že reťazi končí životnosť. Ja mám klasické radenie rýchlosti na mojom NC a tak hľadám odpoveď na to, či mohlo byť takéto skoré spotrebovanie reťaze spôsobené práve štýlom jazdenia prevažne na D. Či počas vibrácií a trasenie sa viac nenapína a neuvoľňuje - neskáče reťaz a tak sa viac vyťaháva. Sám som si vyskúšal jazdu na NC s DCT veľmi málo, nie som schopný to vyhodnotiť ale možno má niekto podobnú skúsenosť - teóriu . Súčasne by ma zaujímalo či niekto vyhodnocoval - sledoval opotrebovanie reťaze DCT vs klasika. Ja som prvú reťaz menil po 24 000 km, druhú po 16 000 km.

Re: retaz

PoslaťNapísal: 19 Aug 2019, 16:15
od puccky1
No ja dct nemam ale ak niekto jazdi na kochacku trebars 70 km/h a prevodovka tam supne 6 ku tak ta retaz tam musi strasne trepotat.
Ak tak jazdi stale ze len troska pridava a prevodovka tam nasupe rychlosti na malych otackach veril by som tej teorii ze to moze skorej vygajdat retaz.

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: retaz

PoslaťNapísal: 19 Aug 2019, 17:26
od vladimir
ja som skôr prekvapený že ľudí baví takto trápiť motor..

máme hornú úvrať - to je keď piest je hore.. ďalej predzápal - koľko stupňov pred hornou úvraťou sa zmes zapáli..
horenie - horenie nieje výbuch pri ktorom sa všetka zmes naraz zapáli ale v krátkom čase prehorí od sviečky do najvzdialenejšieho miesta..

motor má ísť ľahko.. tj.. že sviečka zmes zapáli pred hornou úvraťou ale väčšina zhorí až za hornou úvraťou keď už ide piest dole.. rastie tlak spálenej zmesi a tlačí na piest.. piest ide dole a robí svoju prácu..

pri vysokom rýchlostnom stupni a malej rýchlosti sa zmes zapáli a prehorí ešte pred hornou úvraťou alebo počas nej.. všetci starší poznáme čo robili škodovky.. to šramotanie z motora..

škody na motore.. ako sa točí kľukovka ojnica ide do strany a tým aj piest je tlačený do druhej strany tlakom plynov.. časom dôjde k nerovnomernému opotrebeniu krúžkov aj válca.. druhá vec je že v pieste si krúžky urobia širšiu drážku..

veľkým tlakom na piest a pomalým pohybom piestu znížime olejový film na ojničnom ložisku čo má za následok skrátenia životnosti..

ďalšia vec je odovzdávanie tepla z horenia.. keď sa zmes zapáli a prehorí len v hornej úvrati trpí s tým hlava motora a ventile.. aj cez válec sa má odovzdať teplo chladiacej kvapaline..

neskôr dopíšem..

Re: retaz

PoslaťNapísal: 19 Aug 2019, 18:54
od vladimir
mal som Felíciu 1.6 benzín.. Golf motor a chránený proti takémuto štýlu jazdy bol posunutím predzápalu za hornú úvrať až o 13 stupňov.. takže motor šiel pekne aj pri pomalej jazde na piaty rýchlostný stupeň a podľa pridania plynu sa zmes zapaľovala až keď piest išiel dole..

samozrejme to je už u väčšiny áut ale naše NC nič také nemá.. škoda lebo ten motor by to potreboval..

čo sa týka reťaze tak nejeden sme ju zahodili po 13 000 km.. a môj názor že reťazi je asi jedno či idem 70 na 4-tu alebo 6-tu rýchlosť.. je na ňu vyvíjaný rovnaký ťah lebo ináč by motorka zrýchľovala alebo spomaľovala.. len na 6-ku sa trasie motor.. to by som trpel viac ja ako tá reťaz..

agresívna jazda jej dá viac na frak.. a samozrejme je to o staraní o reťaz.. ja si myslím že pri umývaní vapkou keď sa striekne na reťaz sa voda môže dostať aj pod tesniace krúžky.. no to je len môj názor.. a to červené je hrdza.. žiadna červená vazelína..

Re: retaz

PoslaťNapísal: 19 Aug 2019, 21:50
od dreamer
Nejdem sa tu rozpisovat, lebo som to tu uz pisal, len podotknem, ze tento motor je na nizke otacky stavany a najme vo verzii DCT sa mu ani neda ublizit. Je to ako tvrdit, ze vsetky motory vo velkych cruiseroch sa trapia na nizkych otackach, co je samozrejme hovadina. Tiez jazdim casto v D a nevadi mi to a myslim ze ani motoru. Ak sa mi zda, ze nevladze, tak pridam este viac a on si bud veselo potiahne, alebo podradi. Mam teraz odjazdenych 30tkm, motor znie a jazdi stale rovnako a som presvedceny, ze do 100tkm urcite vydrzi. Dlhsie si ju nenecham uz len preto lebo sa poznam, ze budem chciet novu. Tak naco to vobec riesit?

A co sa tyka retaze, tie z prvovyroby su zrejme shit. Treba vymenit za kvalitnejsiu a tiez neriesit.

Re: retaz

PoslaťNapísal: 20 Aug 2019, 07:10
od vladimir
dreamer..

my nemáme vymyslený a vyrobený nízkoobrátkový dvojválec.. my máme časť motora z osobného automobilu.. keď ten osobák má 6 rýchlostí tiež sa na tú šiestu rýchlosť nejazdí 70..

Re: retaz

PoslaťNapísal: 20 Aug 2019, 09:28
od dreamer
V prvom rade to, ze NC motor je polovica motoru z Jazzu je mytus stary ako NC samo. Mozno to cele zacalo tymto citatom: "Project leader Soya Uchida laughed: “I got a hacksaw and cut a Jazz engine in half, but it really didn`t run very well, so we had to put some more work into the NC700X.”", ale treba to citat s porozumenim ako vynimocny prejav japonskeho zmyslu pre humor.

Niektore napady ako inspiracia z automobiloveho motora a snad aj niektore upravene komponenty boli pri vyvoji pouzite, ale povedat, ze je to polovica motoru z Jazzu je uz pritiahnute za vlasy. Tento motor bol vyvijany ako novy motor pre NC radu, ako nizkootackovy motor s cielom ekonomickej prevadzky, tomu bol podriadeny vyvoj aj jeho vlastnosti. Inspiracia motorom z auta je zrejma, ale tam to konci. Ked sa pozries na priebeh krutiaceho momentu tak musis pochopit, ze tocit ho nema zmysel a to ze DCT preraduje uz pri 2000 otackach nie je nahoda, alebo zly vtip japonskeho inziniera. Ak sa to niekomu nepaci, zial, vlastni nespravnu motorku. Pre podporu mojich tvrdeni prikladam link na clanok, ktory ako sa zda ma informacie z prvej ruky a tymto by som povazoval moj prispevok v tejto teme za uzavrety:

http://www.ashonbikes.com/content/honda-nc700x-0

Re: retaz

PoslaťNapísal: 20 Aug 2019, 09:49
od georgoo
Solitare píše:Ahojte,

môj známy má NC750x DCT r.v. 2016. Najazdené cca 13 000 km. Nejdem riešiť jeho spôsob jazdenia ale väčšinou využíva a jazdí v móde D. Nevadí mu trasenie motorky a nevníma vibrácie. Proste rád jazdí na tomto móde. Pred troma dňami sme si všimli, že má na reťazi na viacerých miestach červenú vazelínu - reťaz začala krvácať. Súčasne mi povedal že už viac krát napínal reťaz. Je jasné že reťazi končí životnosť. Ja mám klasické radenie rýchlosti na mojom NC a tak hľadám odpoveď na to, či mohlo byť takéto skoré spotrebovanie reťaze spôsobené práve štýlom jazdenia prevažne na D. Či počas vibrácií a trasenie sa viac nenapína a neuvoľňuje - neskáče reťaz a tak sa viac vyťaháva. Sám som si vyskúšal jazdu na NC s DCT veľmi málo, nie som schopný to vyhodnotiť ale možno má niekto podobnú skúsenosť - teóriu . Súčasne by ma zaujímalo či niekto vyhodnocoval - sledoval opotrebovanie reťaze DCT vs klasika. Ja som prvú reťaz menil po 24 000 km, druhú po 16 000 km.


Najvacsi vlyv ma servis a sposob jazdy. Servis myslim sponovanie, mazanie, cistenie. Praca s plynom a brzdou, radenie rychlosti to ma tak isto vplyv na opotrebenie. Napisem to asi takto: ak niekto jazdi pomaly, neznamena, ze jazdi plynulo a setri motorku. Ked niekto jazdi sviznejsie a vie robit s plynom opotrebovava moto menej ako ten "kochackar" co ma namiesto ruky kamen. To iste plati aj pre DCT, ak toci plynom ako srobovakom, ked sklada skrinku z Ikei nemoze sa potom cudovat, ze mu retaz odide.
Pisal som vseobecne, nechcem aby to bolo chapane, ze pisem konkretne o tvojom znamom.