ladislavmlynar:Presne ako pisu chalani, racej trosku volnejsiu, na "hornu toleranciu" ak sa to tak da povedat.
Ak budes mat 1 - 2 cm, staci jedna, dve jamy, alebo priecne nerovnosti na ceste, presponuje ti ju a mozes ju menit.
Osobna skusenost, nepisem, ze som niekde pocul, ze sa to niekomu stalo
TomCZ:Ak to spravne chapem, tak pises o odpore pri otacani jednotlivych clankov na valcekoch v "prirodzenom smere".
Urcity odpor tam ma byt, vznika kvoli O-kruzkom, ktore ti tesnia vnutro retaze, drzia mazadlo vo vnutri, hnus a spinu vonku.
Retaz by sa nemala pohybovat uplne volne ani tazko, nieco medzi.
Ak je odpor velky, tak je zdeformovany segment, alebo valcek. Ak maly, O-kruzky to maju za sebou, a mozes ocakavat "uhyn" retaze v kradkej dobe.
Taketo miesta budu na retazi lokalne, nie po celej dlzke.
Ak mas na retazi taketo miesta, ma to za nasledok to, ze retaz sa neda rovnomerne dosponovat. Inak povedane, ak zmerias prevys na viacerych miestach a budes mat rozdiely viac ako 10-15 mm, tak je retaz zrela na vymenu. Ak to pojde do extremu, moze sa ti pri jazde roztrhnut