od vladimir » 25 Jan 2018, 00:14
prečítal som si toto vlákno skoro celé..
asi väčšina z vás mala v ruke tlmič z auta.. stlačiť ide skoro bez odporu ale vytiahnuť ho na to treba niekoľkonásobnú silu.. auto má zvlášť tlmič a zvlášť pružinu.. motorka má dva v jednom.. keby som na motorke otvoril vidlicu, odmeral olej, vybral pružinu, dolial olej do rovnakej výšky a zatvoril.. takto by som mal len tlmič bez pružiny ako auto..
išiel by niekoľko centimetrov stlačiť skoro bez odporu a späť vytiahnuť ťažšie ako na tom aute ? je to len o prietoku oleja na jednu stranu cez väčšiu dieru a späť cez menšiu..
Meky akože tomu nerozumie ale spomenul iný ventil.. ono fakt asi toto sa im nepodarilo zladiť, prietok oleja tam a späť.. keď koleso narazí na hrb musí rýchlo vyskočiť hore a nedvíhať celú motorku.. to znamená že olej rýchlo prejde na druhú stranu a o tom je ten ventil, samozrejme sa stlačí pružina..
koleso za prekážkou tlačí späť na cestu pružina ktorá sa stlačila, zemská príťažlivosť a váha motorky.. keby bola tá pružina moc mäkká tak motorka by za prekážkou ostala dole prikrčená, spadlý predok a pomaly by sa dvíhala hore.. no koleso sa za prekážkou musí čo najskôr vrátiť na cestu bez opätovného odskoku a rozkmitania.. tak má fungovať pružina a tlmič..
a moc tvrdá ? ---- no to mi pripomína motorku čo mám.. ha ha.. tuším som zase na začiatku.. no pobavil som vás..