Odpružení jsem Pavle nevylepšoval kvůli ježdění na okruhu, tam mají povrch v pořádku, ale právě kvůli jízdě po okreskách. Možná jsem jen maximalista, možná jsem zhýčkaný svými předchozími motorkami, ale pravdou je, že ani sportovní motorky mi nikdy nechtěly při přejezdu určitého typu hrbolu vyrazit řidítka z ruky, jako se mi to stávalo s NC a to má vyšší zdvihy odpružení. Nikomu to necpu, začal jsem o tom jen proto, že se tu o tom rozproudila debata a hlavně proto, že někdo uvažoval investovat do progresivních pružin (které už ale v motorce má).
Wasco, co se týče těch stavitelných kartridží, je třeba pamatovat na dvě věci- první je cena, je nezanedbatelná a nikdy to při prodeji motorky nedostaneš zpátky . Jen při jízdě
. Druhý háček je samotné nastavování, ne každý má chuť se tím zabývat. Když se to ale povede (mě to trvalo několik měsíců, ale asi jsem jen trochu pomalejší
), tak potom jízda na rozpočtovém NC-čku najednou dostane takovou luxusní příchuť mnohem dražších motorek. Zkusím uvést příklad- máme tady takovou jednu zatáčku, 90°, málo frekventovanou a dokonce i trochu klopenou a trochu z kopce a je naprosto přehledná, jenže je celá pokrytá slzama vyteklého asfaltu (ano, takové tu máme silnice
), takže místo abych si ji užil, projížděl jsem ji tak 50 a měl jsem se co držet, aby mě roztřesená motorka nesklepala. Teď ji jedu 70, možná 80 v slušném náklonu a jen si ji užívám, protože podvozek to všechno krásně vyžehlí.
Třetí háček: je dobré si ty kartridge nechat namontovat u odborníka (Brno), jednak o tom ví všechno, má na to i certifikaci a taky se tam musí na jednom dílu vidlice stočit na soustruhu takové osazení. No ale jestli nespěcháš, počkal bych si na novou sezónu, až si Tony pořádně osahá ty nové pružiny a pořádně nám o tom poreferuje (bude-li se chtít podělit), pružiny jsou lineární a pokud jsou trochu tvrdší než sériové, mohlo by to vykompenzovat ten přetlumený kompresní tlumič a bylo by to "hodně muziky za málo peněz"
.