Olej - v tlmici su extremne podmienky, piest sa stlaca a ide spat velkou rychlostou nespocet krat za tych mozno 20-30tis km svojej zivotnosti (asfalt, turisticka jazda). Ako tecie planzetami, tak sa zahrieva a degraduje. Ako pisal Richi, cim viac oleja, tym dlhsie vydrzi. Aj preto maju drahe tlmice expanzne nadobky.
Ukazka, co sa deje v tlmici: https://www.youtube.com/watch?v=GY6uAsiF0ig
Aby sa zabranilo kavitacii, tak sa tlmice tlakuju napr. dusikom.
To ze sa tam stlaca struna... to nema ziaden vplyv na olej.
K tomu videu - pises:
vladimir píše:. na druhom videu pri tom výjazde hore je jasne povedané aké je dôležité aby sa po odskoku to koleso pomalšie vrátilo dole..
To velmi zjednodusujes. Ano, podvozok by ta nemal po dopade vystrelovat. Ale zasa by sa mal vracat optimalne rychlo, aby sa pri xy-tej nerovnosti nedostal na doraz. Co je to optimalne? Zavisi od povrchu na akom jazdis.
Mnozstvo oleja, ktore si nalial do tlmica - neviem, aky vplyv ma na tlmenie. ...neviem ako vyzera tlmic na NC...najdem si na nete nakres.
Ale, asi ako pise Richi, vplyv to bude mat len ten, ze skor degraduje a skor ho budes muset vymenit.