Odpružením motocyklů (koneckonců i kol) se zabývám dlouhodobě, takže se pokusím trochu přispět do diskuzního mlýna. Na začátek trocha upřesnění- progresivní pružiny má NC-X (u S-ka nevím) ve vidlicích v sérii už od samého počátku. Lidé, co tomu rozumějí ale tvrdí, že progresivní pružiny nejsou na motorce nic moc, pravda je, že jsem je viděl jen na motorkách, kde na jízdních vlastnostech až tak nezáleží (typicky čopry). U sportovních motorek, ať silničních či terénních jsem je nenašel a kromě Hyperpro je snad nikdo moc nenabízí. Osobní dedukcí jsem došel k tomu, že je to kvůli problematickému nastavení tlumení k jejich "dvojakosti". Na první pohled vypadá progresivní pružina jako ideál, je měkká i tvrdá zároveň, ale ve skutečnosti, jak už to u kompromisů bývá, to prostě nefunguje. Já jsem si na vidlici u NC stěžoval už od začátku, myslím si, že problém bude v přetlumeném kompresním tlumiči při vysokorychlostním režimu (tvrdé rázy do řidítek při vysoké rychlosti tlumiče, ne motocyklu

). Nejsem odborník, nedokážu z konstrukce tlumiče posoudit, jestli je to jeho příliš jednoduchou stavbou z důvodu tlaku na co nejnižší cenu, nebo příliš rychlým, tedy nedostatečným vývojem z důvodu téhož. A nejsem si jistý, že prostá záměna za jiné pružiny, zvláště progresivní, problém vyřeší. Možná Ohlinsové lineární by mohly něco zlepšit, ale to by mohl posoudit Tony. Já jsem každopádně zvolil celé kartridge s komplet regulací a lineárními pružinami,což celou věc řeší jaksi z principu. Pokud se mi teď něco nezdá, problém není ve vidlicích, ale v mém nastavení

.