Stránka 1 z 3

Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 19 Júl 2014, 10:50
od yenkie
Vcera som zistil, ze ked sa moje 110 kilove velicenstvo spolocne ladvinkou a nalozenymi kuframi vytrepeme na moto tlmic je na doraz. Od vyroby je nastaveny na najmejsie. Jelikoz Hondaci nedodali kluc tak sa pytam, ak ho niekto nastavoval, tak ako? Surovo blickami?


Odoslané z iPhone pomocou Tapatalk

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 19 Júl 2014, 12:29
od georgoo
admin píše:Vcera som zistil, ze ked sa moje 110 kilove velicenstvo spolocne ladvinkou a nalozenymi kuframi vytrepeme na moto tlmic je na doraz. Od vyroby je nastaveny na najmejsie. Jelikoz Hondaci nedodali kluc tak sa pytam, ak ho niekto nastavoval, tak ako? Surovo blickami?
Odoslané z iPhone pomocou Tapatalk


Ja osobne som to nikdy nenastavoval, ale urcite by som to blickami neskusal.
Na 100% sa ti presmyknu, a poskodis si maticu na tlmici, ram aj ruky :(

Ak sa do toho chces pustit, zozen si na to hakovy kluc.
http://www.independentmoto.sk/product/h ... 3977-8194/
to je univarzalny

tebe bude stacit aj nieco taketo
http://www.almar.sk/zakaznik/index.php?p=2&id=382
http://www.npggroup.sk/shop/category/51 ... kod/str/4/

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 19 Júl 2014, 14:38
od keto
Byl jsem dokonce v Hondě,že bych jako chtěl trochu přitvrdit zadní pérování a dostal jsem odpověď,že bohužel nemají adekvátní klíč,tak mi s tím nic neudělají(sakryš kde je ten palec dolů :? ),pak si kup značkovou motorku s nadějí,že když bude nejhůř,tak ti pomůže značkový servis :(

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 19 Júl 2014, 18:18
od firebolt
ja som si to došteloval kľúčmi z bicykla. Nesedeli úplne presne ale podarilo sa. :-)

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 19 Júl 2014, 22:10
od yenkie
georgoo píše:
Ja osobne som to nikdy nenastavoval, ale urcite by som to blickami neskusal.
Na 100% sa ti presmyknu, a poskodis si maticu na tlmici, ram aj ruky :(

Ak sa do toho chces pustit, zozen si na to hakovy kluc.
http://www.independentmoto.sk/product/h ... 3977-8194/
to je univarzalny

tebe bude stacit aj nieco taketo
http://www.almar.sk/zakaznik/index.php?p=2&id=382
http://www.npggroup.sk/shop/category/51 ... kod/str/4/

Dik za odkaz .To vyzera dobre. Zmeram tlmic a objednam prislusny kluc. Dam vediet ako som pochodil.

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 23 Júl 2014, 20:23
od yenkie
Tak dnes dosiel ten objednany kluc z http://www.almar.sk/zakaznik/index.php?p=2&id=382 velkost 60-68. Ten klbovy nemali, tak som zrusil objednavku. Po drobnom zabruseni hacika sadol ako rit na serbel. Tlmic dotiahnuty asi o 15 mm, tak uvidime co to spravi. Najvecsi problem bol povolit kontru, tocili sa obe matky. Ale po zabruseni srobovaka a par klepnuti povolila. Pristup dost stiesneny, odporucam dat rukavice, obcas sa kluc vysmykne. Ale robit to niekde na ceste, to asi nie. Toto Honda pohnojila. Ale co uz, je to nizkonakladova masina za par kaciek.

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 23 Júl 2014, 20:31
od puccky1
Hm no som zvedavy co povies po odjazdeni :lol:
A ako je to s tym zavitom kolko sa to da este pritiahnut ? nie ze by som to potreboval ale ostatny mozno budu zvedavi :mrgreen:

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 23 Júl 2014, 20:35
od yenkie
Dlzka zavitu je cca 40 mm, som zhruba v polke. Myslim ze 70 kilovych polochlapov sa tato uprava netyka :lol: takto tvrda masina by im po prejazde zeleznicneho prejazdu rozobrala chrbticu :lol:
Moze byt ze to vratim naspet, je to znatelne tvrdsie. To je ta nevyhoda, ze sa to neda stelovat nejako lahsie. So spolujazdcom je ine a solo je zas ine.

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 23 Júl 2014, 21:03
od puccky1
No dobre budem chodit aj dalej sam :lol:
A ja som 70 kg polo chlap tak ked sem tam zoberem ladvinku tak to niak rozchodim :lol:

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 24 Júl 2014, 00:15
od Richi
Co sa tym vlastne nastavuje?
Tvrdost pruzenia alebo vysta zdvihu?
Ked to nastavis vyssie tak je moto vyssia a maksia?

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 24 Júl 2014, 05:13
od puccky1
Richi72 píše:Co sa tym vlastne nastavuje?
Tvrdost pruzenia alebo vysta zdvihu?
Ked to nastavis vyssie tak je moto vyssia a maksia?

Ked strunu pritiahnes tak budes mat moto vyssie a myslim ze bude aj tvrdsia overene info nam da admin po otestovani

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 24 Júl 2014, 12:58
od keto
Richi72 píše:Co sa tym vlastne nastavuje?
Tvrdost pruzenia alebo vysta zdvihu?
Ked to nastavis vyssie tak je moto vyssia a maksia?

Nastavuje se pouze předpětí pružiny,měkčí /tvrdší pružina,nic víc.Sofistikovanější systémy mají ještě nastavení odskoku.Výška zdvihu zůstane stejná,pouze při stejném zatížení se to míň stlačí a tim vzniká dojem,že je moto vyšší u nás se tomu říká sag tlumiče,jeho optimální hodnotu udává výrobce,sag by měl být stejný ať jede jeden nebo dva,sož při jednom nastavení tlumiče není bohužel možné ;)
Proto se to řeší různými systémy přepákování,kdy poměry na pakách částečně eliminují změny při zatížení motorky.Na předešlém stroji jsem měl dva klasické tlumiče po stranách bez jakéhokoli přepákování a na nich byly 4 stupně nastavení tvrdosti a to se mělo podle návodu vždy přenastavit pro jízdu v jednom nebo ve dvou lidech,ale naštěstí to šlo jednoduše přecvaknout :)

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 24 Júl 2014, 13:34
od yenkie
No, takze akurat som dosiel z Nitry. Dal som 250 km a tu su prve dojmy. Osobne som ziadnu zmenu moc nepocitil. Asi nie som profik co citi kazdu drobnost v nastaveni pruzenia. Isiel som solo, mozno je to aj tym. Mozno bude citit zmenu ked pojdem s polovickou alebo plne nalozim moto, ze to nebude pruzit az na doraz a buchat to do chrbta. Takze asi tak.
Nastavene to necham takto ako to je. V kutku duse si hovorim, ze to nastavovali japoncicky inziniery na tu ich musiu vahu niekde okolo 70 kg, a ja som predsalen tazsi tak logicky musim mat tvrdsie pruzenie :lol:

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 08 Jún 2015, 17:03
od otik
Máte někdo s tímto zadním tlumičem od Touratechu zkušenost?
http://shop.touratech.cz/touratech-susp ... vel-2.html
Je to vidět i na tomto videu:
https://www.youtube.com/watch?v=Ycnuu8l6USs

Re: Nastavenie zadneho tlmica

PoslaťNapísal: 07 Mar 2016, 07:58
od pepe
Nedávno jsem zjistil, že existuje možnost kompletního upgradu odpružení na naše stroje. Špičkový ladič podvozků v závodech Superbiků a Supersportů (i když se motají snad i kolem motokrosu), italská firma Andreani, vyrábí kartridže do vidlic spousty motorek a ,světe div se, nezapoměli ani na NC. Dodávají buď samostatné kartridže, a nebo, protože spolupracují také se švédským Öhlinsem, v sadě (kitu) s jejich zadní jednotkou. Vše nakonfigurované na daný typ motocyklu, s tvrdostí pružin na daného jezdce a případně jeho styl jízdy. Našel jsem v Brně firmu, která má certifikaci jak od Andreaniho, tak i od Öhlinse, kontaktoval ho, on vše zařídil, objednal a v pátek jsem mu motku dovezl, odběhl jsem si na výstavu pozdravit kamarády z fóra (ty co tam byli jen údajně, tak s těmi se mi pozdravit nepodařilo, že Tome :) ), a hotovou jsem si ji odvezl domů.

http://1pepe1.rajce.idnes.cz/Nove_odpru ... o_NC_700X/

Při manipulaci s motorkou na místě je teď odpružení evidentně tužší, při shození z hlavního stojanu chybí takové to zhoupnutí, motorka zůstane "nahoře". Znát je to i při nasednutí, měřil jsem tzv SAG, statické propružení při nasednutí na motorku, u sériového jsem měl 63 mm vpředu a 56mm vzadu, teď je to 36 a 37 mm. Měl jsem strach, jestli to není málo, přeci jen jsou to hodnoty, které se blíží sportovním motorkám. Bál jsem se, že to bude něco za něco, že takto musím přijít o část komfortu. V sobotu vykouklo slunce a tak jsem se narval do kombošky a musel jsem to jet vyzkoušet. No nebudu to prodlužovat, je vidět, že u Andreaniho i Öhlinse svojí práci rozumí a dobře vědí, co dělají. Schválně jsem si vybíral rozbité silnice (my vlastně u nás jiné nemáme :-) ) které mám chronicky najeté a nevycházel jsem z úžasu. Motorka je teď krásně tuhá, pevná, v zatáčce drží lip stopu s mnohem lepší odezvou od předního kola, člověk najednou ví, co se s předním kolem děje, což mi u NC vždycky chybělo. A přitom sebere i nejmenší nerovnosti, z komfortu se neztratilo VǓBEC NIC a ještě zmizely ty vysokorychlostní rázy při přejezdu třeba i malých, ale "ostrých" nerovností, které mě u sériové vidlice tolik rozčilovaly. A to jsem vidlici nastavil zatím jen tak od oka, zadní péro jsem nechal tak, jak ho na mě nastavili ve fabrice. No málem jsem umrznul, vůbec se mi nechtělo slézt :) .
Takže ještě pár důležitých údajů: u vidlice jde nastavovat předpětí, odskok a komprese, u zadního péra předpětí (klíč je součástí dodávky) a odskok.
Stálo mě to kompletně i s prací 34.000,- kč a kontakt na firmu pro případné zájemce:

http://tlumice-podvozek.cz/andreani/

Pán je původně z Řecka, trochu se pere s češtinou, pro začátek mu doporučuju spíš napsat, ale jinak spolupráce bez chyby.