Nedávno jsem zjistil, že existuje možnost kompletního upgradu odpružení na naše stroje. Špičkový ladič podvozků v závodech Superbiků a Supersportů (i když se motají snad i kolem motokrosu), italská firma Andreani, vyrábí kartridže do vidlic spousty motorek a ,světe div se, nezapoměli ani na NC. Dodávají buď samostatné kartridže, a nebo, protože spolupracují také se švédským Öhlinsem, v sadě (kitu) s jejich zadní jednotkou. Vše nakonfigurované na daný typ motocyklu, s tvrdostí pružin na daného jezdce a případně jeho styl jízdy. Našel jsem v Brně firmu, která má certifikaci jak od Andreaniho, tak i od Öhlinse, kontaktoval ho, on vše zařídil, objednal a v pátek jsem mu motku dovezl, odběhl jsem si na výstavu pozdravit kamarády z fóra (ty co tam byli jen údajně, tak s těmi se mi pozdravit nepodařilo, že Tome
), a hotovou jsem si ji odvezl domů.
http://1pepe1.rajce.idnes.cz/Nove_odpru ... o_NC_700X/Při manipulaci s motorkou na místě je teď odpružení evidentně tužší, při shození z hlavního stojanu chybí takové to zhoupnutí, motorka zůstane "nahoře". Znát je to i při nasednutí, měřil jsem tzv SAG, statické propružení při nasednutí na motorku, u sériového jsem měl 63 mm vpředu a 56mm vzadu, teď je to 36 a 37 mm. Měl jsem strach, jestli to není málo, přeci jen jsou to hodnoty, které se blíží sportovním motorkám. Bál jsem se, že to bude něco za něco, že takto musím přijít o část komfortu. V sobotu vykouklo slunce a tak jsem se narval do kombošky a musel jsem to jet vyzkoušet. No nebudu to prodlužovat, je vidět, že u Andreaniho i Öhlinse svojí práci rozumí a dobře vědí, co dělají. Schválně jsem si vybíral rozbité silnice (my vlastně u nás jiné nemáme
) které mám chronicky najeté a nevycházel jsem z úžasu. Motorka je teď krásně tuhá, pevná, v zatáčce drží lip stopu s mnohem lepší odezvou od předního kola, člověk najednou ví, co se s předním kolem děje, což mi u NC vždycky chybělo. A přitom sebere i nejmenší nerovnosti, z komfortu se neztratilo VǓBEC NIC a ještě zmizely ty vysokorychlostní rázy při přejezdu třeba i malých, ale "ostrých" nerovností, které mě u sériové vidlice tolik rozčilovaly. A to jsem vidlici nastavil zatím jen tak od oka, zadní péro jsem nechal tak, jak ho na mě nastavili ve fabrice. No málem jsem umrznul, vůbec se mi nechtělo slézt
.
Takže ještě pár důležitých údajů: u vidlice jde nastavovat předpětí, odskok a komprese, u zadního péra předpětí (klíč je součástí dodávky) a odskok.
Stálo mě to kompletně i s prací 34.000,- kč a kontakt na firmu pro případné zájemce:
http://tlumice-podvozek.cz/andreani/Pán je původně z Řecka, trochu se pere s češtinou, pro začátek mu doporučuju spíš napsat, ale jinak spolupráce bez chyby.