Stránka 1 z 5

Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Júl 2014, 20:42
od PRx
Pri oprave defektu v pneuservisu pri vyvazeni kola mi technik ukazal jak mi tikaj loziska zadniho kola a hned dvakrat za sebou, stav mam 24.000 km a moto jeste ani ne rok, takže zítra jdu na garancku a hlasim stav jako reklamaci vramci zaruky, jsem zvedav co na to v Honde, nicmene vydrz nasich lozisek nic moc tedy i presto ze je na nich made in Japan :-(

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Júl 2014, 20:50
od puccky1
Hm ja sa na tachaci blizim k 30 000 km ale ked som menil gumy tak mi nic nepovedal akurat ze brzdy KO :o
No rozoberat to nebudem hadam to vydrzi v pohode dalsich 15 000 km :mrgreen:

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Júl 2014, 09:57
od keto
Byl jsem na garančce ve 24000 a nechal jsem si při té příležitosti měnit zadní pneu a ještě říkám mechanikovi ať tu mašinu pořádně prohlídne,jelikož mi za měsíc končila záruka a prý vše dobrý a při mém stylu ježdění to prý vypadá s brzdama na ještě jednou 24000 km :lol: akorát na řetěz říkal,že ve 30000 mám dojet na výměnu ;) Tak doufejme,že tvůj případ s ložiskem nebude pravidlo ale vyjímka :roll: Taky už jsem se setkal s pneuservisem co nasadil zadní kolo tak,že jelo šejdrem a to pak asi dlouho nevydrží žádné ložisko :cry:

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 20 Júl 2014, 21:17
od PRx
Na garančce mi řek že ložiska jsou zatím vpoho, nicméně mu moc nevěřim ale přesto jsem odjel na motodovolenou a najezdil dalších 4.000 Km, ložiska zakoupím sám a při výměně kompletní řetězovky vyměním i ložiska a bude :-) Bohužel je na všem vidět, že originální věci na moto jsou přeci jen lacinějšího provedení, na tu prodejní cenu se museli někde dostat, takže výměny budou o trošku dražší no ;-)

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Sep 2015, 21:09
od PRx
Tak nevím jestli předchozí problém s ložiskem způsobil nynější závadu, ale stalo se:
V 53.000 km při návratu ze srazu ze Štramberku přesně v půli cesty do Plzně ve Žďáru nad Sázavou v levotočivé zatáčce v křižovatce se ozval nepříjemný zvuk kovového rázu a následné 5 sekundové chroupání, po zastavení jsme na nic nepřišli nicméně po rozjetí mi plavalo zadní kolo tak opět zastavení a důkladné prohlédnutí zadního kola a zjištění vůle kola na ose, takže rozborka na chodníku a nemilé zjištění vysypaného ložiska, viz foto :-)

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Sep 2015, 21:19
od Richi
Tak to je fakt velmi neprijemne :cry:
- a vymenil si tie loziska vtedy pred rokom?
- a ako si to vyriesil v nedelu? zohnal si v tescu loziska a vymenil ich na chodniku?

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Sep 2015, 21:21
od PRx
No a jen dovětek: hledat v neděli obchod s ložisky či nonstop servis se zdálo nemožné, naštěstí vstřícnost lidi pro motorkáře se našla a od třetího člověka jsem už stál před dílnou jednoho soukromníka který bohužel nebyl doma nicméně jeho paní mi prodala ložisko které měli skladem a pustila mě do dílny kde jsem provedl výměnu :-)
Takže děkuji a veřejně chválím BANDITSERVIS http://www.banditservis.cz :like: a děkuji za asistenci a podporu Pepovi a Pupimu ;) cestu dom jsme si pak náležitě užili, pociťově byla moto stabilnější v zatáčkách :like:

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Sep 2015, 21:43
od Pupi04
Důležité je a bylo, že se to zvládlo za pomoci ochotných lidí :like:

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 08 Sep 2015, 22:12
od puccky1
Kokos tak toto by som.nechcel zazit
Uz sem tam kontrolujem loziska ci sa nehreju ale zatial sa to zda byt ok tak uvidim kolko vydrzia

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 05:37
od pepe
Takže ty jsi v neznámém městě a v neděli sehnal ložiska a to přesně v takovém rozměru, jaký jsi potřeboval :?: a k tomu přístup do dílny. Někdo tam nahoře tě má rád...

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 07:11
od Dovi
 
Dobře to nakonec dopadlo a to je fajn - co člověka nezabije, to ho zpravidla posílí... :)

 
Pro případnou pomoc komukoliv jinému někdy v budoucnu... můžu mít pár technických dotazů?

1)
Mohl bys prosím uvést přesné označení původního ložiska a jakým ložiskem bylo nahrazeno (výrobce, typové označení a případně i cenu za to ložisko)?

2)
Pro přesnější představu o historii závady a kdyby se to celé zrekapitulovalo, tak:

- Ve 24 tisících km byl pneuservisem zjištěn náznak případného problému se zadním ložiskem, něco jako slabé cvakání nebo dokonce zvětšená vůle? Následně však technik v autorizovaném servisu Honda tuto možnou počínající závadu nebyl schopen (nebo ochoten?) potvrdit.

- Potom ve 28 tisících km jsi uvažoval o svépomocné výměně ložiska při výměně řetězovky... Došlo k tomu?

- Tipuji, že řetězovku (tehdy stále ještě originální?) sice pak už někdy bylo nutno vyměnit (pro zajímavost, v kolika tisících km?), ale protože ložisko zadního kola se zatím stále jevilo relativně v pořádku, tak jsi ho nekupoval (jak jsi ve 28 tisících km zamýšlel), ale bylo ponecháno původní... Je to tak?

- Totální destrukce ložiska se pak projevila nečekaně v těch 53 tisících km - jednalo se tedy stále o to původní originální ložisko z výroby?

 
Díky za potvrzení nebo upřesnění těchto informací.

 
P.S.
Na závěr spíš jen spekulace co se týče odhadované příčiny závady - myslíš, že jí mohlo být pomoženo např. dlouhodobějším vysokým zatěžováním až občasným přetěžováním (jezdils třeba ve dvou a s hodně těžkýma báglama a k tomu i po nekvalitních cestách?) a/nebo také vniknutím vody do ložiska a vyplavením maziva (třeba při brodění)? Nebo bys ses přikláněl spíš k drobné kusové výrobní vadě (v rámci obecně kvalitních japonských ložisek), která postupně narůstala?
  

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 08:43
od jaryn67
Tak oni dobří lidi fakt ještě existujou :like: Bylo super,že jsi na ně natrefil. :like:

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 10:34
od Zizi79
Je super, že si si poradil, ja s obidvoma lavými rukami by som to nedal určite...

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 11:34
od Pavel
jaryn67 píše:Tak oni dobří lidi fakt ještě existujou :like: Bylo super,že jsi na ně natrefil. :like:


Mě se kdysi stalo při koupi motorky MZ 150 ETZ až v Děčíně, že jsem cestou do Ostravy(asi 400km) v lese píchnul zadní kolo někde u Máchova Jezera, taky to bylo v neděli odpoledne a nikde nikdo, navigace nebyla, tak jsem tlačil do vesnice a ptal se na pneuservis, nakonec jsem jeden našel a přemlouval majitele, aby mi to zalepil, ale byl ochotný a ještě mi dal minerálku na cestu. A to jsem ještě nevěděl, že jak jsem potom spěchal domů, že natankuji v Hradci Králové plnou nádrž nafty a ještě jsem tam dal olej M2T, pak se ptám u pokladny proč platím méně, než jsem mylsel a obsluha, že tam mám naftu, takže všechno vypustit do půjčeného kanystru, trvalo to hodinu, pak znovu tankovat natural 95 s olejem a jet domů, ale dojel jsem, hlavně, že mi to pomohl pán zalepit, byl ochotný :like:

Re: Ložiska zadního kola

PoslaťNapísal: 09 Sep 2015, 14:50
od PRx
Tak zpět k tématu:

Původní ložisko bylo označeno 6204 alpha 11, přičemž 6204 je typ ložiska = běžně používané za cenu od 60 Kč do 300 Kč, alpha 11 je kód výrobce, bylo nahrazeno novým 6204 kuličkovým jadnořadým utěsněným plastem od výrobce NTN za cenu 190,- Kč.

V tom zmatku jsem udělal opravu jen toho jednoho, dnes vím, že jsem měl koupit rovnou obě a vyměnit obě! Nicméně to dodělám v klidu doma, udělám znova rozborku a dovyměním i to druhé, jedná se o stovkovou položku a ty problémy za to opravdu nestojí!

Historie závady je tedy následující:
- Ve 24 tisících km byl pneuservisem zjištěn náznak případného problému se zadním ložiskem - slabé cukání při jemném ručním pootočení na vyvažovací stolici.
- Následně však technik v autorizovaném servisu Honda tuto možnou počínající závadu vyloučil a jen dotáhl osu zadního kola.
- Při výměně celé řetězovky v 41 tisících km bylo zřejmě vše OK (opět děláno v autorizovaném servisu Honda)(řetěz tam byl už druhej, první výměna byla po 16.000 km z důvodu nerovnoměrného vytažení)
- Totální destrukce ložiska se projevila nečekaně v 53 tisících km hlasitým zvukem kdy praskla klec držící kuličky v levém náklonu v zatáčte při rozjezdu z křižovatky (odešlo ložisko na straně brzdy což je méně pravděpodobnější než ložisko u rozety)
- A ano, jednalo se o původní originální ložisko z prvovýroby. (až vyndám to druhé popíšu jeho stav, sám jsem na něj zvědav)

Možné příčiny závady – myslím že jen vada z výroby, jelikož jezdím sám (75 kg) bez top kufru, 99% bez bočních kufrů a bez baťůžku, nicméně před 12.000 km jsme absolvoval cestu 1000 km na Ukrajině s bočnímy kufry a na totál rozmlácené cestě :-) a jsem si vědom tak tří rázů v díře a tak 10 rázů na železničním přejezdu. (moto nemyji vabkou a skoro ani hadicí) :D