Stránka 2 z 3

Aditiva

PoslaťNapísal: 05 Máj 2016, 20:29
od Pito
Pokial ja viem, na letne a zimne sa deli iba VIF diesel. Benzin je iba jeden. To, co som pisal sa tyka iba benzinoveho vif, s dieslovym skusenost nemam.

Stanci, Stanci,... to ako si predstavujes?!? Robit si tu zadarmo domenu na tvoje nove podnikanie?? Ako drzitel motorky svetoznamej vypalnej firmy mam teda narok na istu cast zo spominaneho aditiva. Konkretne 4,5L. S ostatnym mozes nalozit podla vlastneho uvazenia :D

Aditiva

PoslaťNapísal: 05 Máj 2016, 20:34
od Stanci
teraz som bol s bratom ktory ma diesla a kupoval si vifko zimne mne sa tiez zda ze za benzin je len jedno vifko a pito ked pojdem na nejaky zras ze sa uz dokopem tak sa daco poriesi :D

Aditiva

PoslaťNapísal: 05 Máj 2016, 21:21
od Puggy
Stanci, ale ak tankuješ kvalitný aditivovaný benzín, tak.... sú to vyhodené prachy ;)

Aditiva

PoslaťNapísal: 05 Máj 2016, 21:44
od Pito
Puggy píše:Stanci, ale ak tankuješ kvalitný aditivovaný benzín, tak.... sú to vyhodené prachy ;)


Stanci, ale ak tankuješ kvalitný aditivovaný benzín niekde velmi daleko od Slovakistanu, tak.... sú to vyhodené prachy ;)

Prepac Puggy, musel som Tvoj citat upravit, zle sa to citalo :D

Aditiva

PoslaťNapísal: 06 Máj 2016, 10:31
od keto
Benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším se dováží a to většinou z Rakouska, pak je ještě na konkrétní firmě jaká aditiva do něho přidává, pak už může nastat problém jedině na konkrétní čerpací stanici, že si tam někdo pomáhá nějakým mísením ;)
Ještě sem hodím výcuc z testu benzínů + ze světa motorů
vítězem jako již tradičně Benzina s Vervou 100, opět díky nejlepší mazivosti, Maxxmotion i VPR Nitro+ měly také velmi dobrou mazivost, obyčejný N98 od Lukoilu měl mazivost špatnou/standardní
- funkčnost stooktanových benzínů (resp. přímo vítěze Vervy 100) byla testována na brzdě na vozidlech Felicia 1,3 MPI a Fabia 1,2 TSI :D
- oktanové číslo Vervy 100/Maxxmotionu 100/VPR Nitro+ bylo naměřeno v oblasti 99,4-99,7 (po započtení odchylky měření Verva a Maxxmotion splňují obchodní označení, Shell Nitro+ nikoliv), Lukoilu N98 naměřili taky 99,5
- za propadák testu byl označen "pančovaný patok" KM-Prona N98 Octane booster, díky vyššímu obsahu etanolu 4,6% (odpovídá N95, zatímco Super Plus mívají do 0,5%) a zároveň přídavku ETBE jako nositele oktanového čísla (ve stejném rozsahu jako u ostatních) nesplnilo normu pro maximální obsah kyslíku, jedná se tedy spíš o palivo typu E10 (takže nic dramatického), nicméně oktanové číslo bylo 100,0, stejně jako u Slovnaftu EVO
- nejvyšší oktanové číslo Aral Ultimate 102 - 100,8 - což ale neodpovídá obchodnímu označení, mazivost také standardní, takže zklamání testu
Podle toho to vypadá na Vervu 100 a to kvůli kvalitě a taky kupodivu nejnižší ceně vůči konkurenci :like: a nemusíš řešit aditiva, nevýhoda zatím je v dostupnosti na čerpačkách. :(

Aditiva

PoslaťNapísal: 06 Máj 2016, 10:40
od Pavel
Keto dobrý článek :) taky jsem pár recenzí četl a vždy mi vyšlo jako nejvhodnější palivo to od Benziny, i Shellky měly problémy s mazivostí. Kousek od baráku mám bývalou Aralku a nyní OMW a tak většinou tankuji 95. Tu stovku dávám jen na zimu i do aut. Ale když jedu kolem staré a osvědčené Benziny tak tam natankuji jako vždy do plna ;)
Můžu napsat ještě dodatek, že do našich strojů řady NC plně dostačuje benzín 95, kdo dá stovku možná si o koníka polepší ale řidící jednotka si na něj musí trošku zvyknout a je třeba vyjet minimálně jednu plnou nádrž, aby člověk poznal o trošku živější motor. Kdyby to byl karburátor, tak ten rozdíl poznáte hned bez prodlevy. Já tam ten 100 oktanový nedávám, jezdím pořád na 95 na ten je motor dělaný.

Aditiva

PoslaťNapísal: 06 Máj 2016, 11:20
od wirgil
Často jezdím stejnou štreku cca 350km tam a zase zpatky. A vím, že když natankuju jinou naftu než u Benziny, automaticky mi to dělá půllitr na sto ve spotřebě navíc. Není důvod nevěřit, že s benzinem to nebude stejný.

Aditiva

PoslaťNapísal: 06 Máj 2016, 13:19
od keto
Pavel píše:Keto dobrý článek :) taky jsem pár recenzí četl a vždy mi vyšlo jako nejvhodnější palivo to od Benziny, i Shellky měly problémy s mazivostí. Kousek od baráku mám bývalou Aralku a nyní OMW a tak většinou tankuji 95. Tu stovku dávám jen na zimu i do aut. Ale když jedu kolem staré a osvědčené Benziny tak tam natankuji jako vždy do plna ;)
Můžu napsat ještě dodatek, že do našich strojů řady NC plně dostačuje benzín 95, kdo dá stovku možná si o koníka polepší ale řidící jednotka si na něj musí trošku zvyknout a je třeba vyjet minimálně jednu plnou nádrž, aby člověk poznal o trošku živější motor. Kdyby to byl karburátor, tak ten rozdíl poznáte hned bez prodlevy. Já tam ten 100 oktanový nedávám, jezdím pořád na 95 na ten je motor dělaný.

V manuálu k NC700X 2012 mám napsáno 91 a vyšší, takže motor je dělaný i na vyšší i nižší oktány než je 95 a elektronika s tím počítá :like:

Aditiva

PoslaťNapísal: 06 Máj 2016, 22:38
od Puggy
keto píše:Benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším se dováží a to většinou z Rakouska, pak je ještě na konkrétní firmě jaká aditiva do něho přidává, pak už může nastat problém jedině na konkrétní čerpací stanici, že si tam někdo pomáhá nějakým mísením ;)
Ještě sem hodím výcuc z testu benzínů + ze světa motorů
vítězem jako již tradičně Benzina s Vervou 100, opět díky nejlepší mazivosti, Maxxmotion i VPR Nitro+ měly také velmi dobrou mazivost, obyčejný N98 od Lukoilu měl mazivost špatnou/standardní
- funkčnost stooktanových benzínů (resp. přímo vítěze Vervy 100) byla testována na brzdě na vozidlech Felicia 1,3 MPI a Fabia 1,2 TSI :D
- oktanové číslo Vervy 100/Maxxmotionu 100/VPR Nitro+ bylo naměřeno v oblasti 99,4-99,7 (po započtení odchylky měření Verva a Maxxmotion splňují obchodní označení, Shell Nitro+ nikoliv), Lukoilu N98 naměřili taky 99,5
- za propadák testu byl označen "pančovaný patok" KM-Prona N98 Octane booster, díky vyššímu obsahu etanolu 4,6% (odpovídá N95, zatímco Super Plus mívají do 0,5%) a zároveň přídavku ETBE jako nositele oktanového čísla (ve stejném rozsahu jako u ostatních) nesplnilo normu pro maximální obsah kyslíku, jedná se tedy spíš o palivo typu E10 (takže nic dramatického), nicméně oktanové číslo bylo 100,0, stejně jako u Slovnaftu EVO
- nejvyšší oktanové číslo Aral Ultimate 102 - 100,8 - což ale neodpovídá obchodnímu označení, mazivost také standardní, takže zklamání testu
Podle toho to vypadá na Vervu 100 a to kvůli kvalitě a taky kupodivu nejnižší ceně vůči konkurenci :like: a nemusíš řešit aditiva, nevýhoda zatím je v dostupnosti na čerpačkách. :(


Jirko, a nevšimol si si náhodou, že vo všetkých českých motoristických časopisoch je najlepším autom Fabia a Octavia? V pohode porazia Aston Martin. V každom teste vyhrávajú. Ono to tak asi bude aj s tou Vervou :lol:

Aditiva

PoslaťNapísal: 07 Máj 2016, 10:11
od keto
Tak to Prrrr, kde se hrabe nějaký martin na škodovku v poměru cena/výkon :lol: Nemluvě že v Top Gearu Škoda Yeti je rychlejší než ferrari a užitečnější než maybach :like: ;) Nebo chceš tvrdit, že uplatili i Top Gear :shock: :!: :?: :mrgreen:
Mám potvrzeno od mechaniků, co se hrabou v motorkách již nějaký ten pátek, že při rozebrání motoru je jasně poznat kdo jezdí premiová paliva a kdo standart.

Aditiva

PoslaťNapísal: 07 Máj 2016, 20:23
od Puggy
:like: :D :lol:

Aditiva

PoslaťNapísal: 09 Máj 2016, 05:56
od Stanci
Hosi volali mi že Z objednávky nič nebude lebo im dosiel ten 5L že mi môžu len ten pol liter klasický tak som to zrušil ... pito sorry mohlo by sa to presunúť do nejakého článku o aditivach

Aditiva

PoslaťNapísal: 09 Máj 2016, 20:48
od puccky1
Aditiva presunute sem

Puccky ;)

Re: Aditiva

PoslaťNapísal: 10 Máj 2016, 13:45
od dancul
Aditíva VIF používam už pekných pár rokov a môžem ich len odporučiť.

Pred pár rokmi mi asi 1000 km po výmene filtrov a náplní začal motor v aute pri väčšej záťaži (napr. pri predbiehaní) strácať výkon až občas spúšťal núdzový režim. Tankoval som hlavne na pumpách Slovnaft a Shell, súkromným a pumpám typu Jurky, či hypermarketom sa vyhýbam do dnes. Auto som dal skontrolovať, vymenil sa len palivový filter. Automechanik ma však hneď zdrbal, že prečo nepoužívam aditíva. Hondy sú vraj hodne citlivé na kvalitu palív a náplní. Palivá na slovenskou v porovnaní s okolitým krajinami stoja za hovno, preto je nutné dopĺňať aditíva. To asi pozná každý - keď natankuješ v rakúsku, či nemecku, spotreba je nižšia.

Po preštudovaní pár testov, som sa rozhodol pre VIF. Odkaz na jeden test je tu: https://www.red-rider.cz/fotky7309/test_aditiv.pdf
Od vtedy ho lejem všade a klopem si na drevo. Tankujem palivá v poľsku, pridávam aditíva a autá aj motorka šlape ako hodinky.

VIF sa vyrába pre benzín a diesel, ten má zimnú a letnú verziu.
Pri benzíne funguje aj ako stabilizátor, čo je dobré pre prezimovanie motorky s benzínom v nádrži.
Zimná verzia diesel znižuje teplotu tuhnutia nafty.
Bežne sa dá kúpiť na pumpách, no cez rôzne eshopy je lacnejší. Prípadne v predajniach autodielov sú niekedy akcie.

Dávkovanie je jednoduché, vrchnák slúži ako odmerka. Jedna plná je na 20 litrov paliva. Do motorky teda stačí pol vrchnáka. Predávkovanie nie je problém. Žena mi do auta naliala skoro pol plechovky a auto to zvládlo. :like:
Pri väčších mrazoch dokonca výrobca pri nafte odporúča zdvojnásobiť dávkovanie. Takže bez strachu o pár ml viac, či menej.

Nie, nie som predajca VIF. :D

Aditiva

PoslaťNapísal: 14 Máj 2016, 08:48
od BrAtKo
Videli ste v Autosalone na Prime ako testovali vozidla s prísadou Atomium.cz (nájdete v archíve). Dokázateľné rozdiely v hluku, kompresných tlakové a najmä v spotrebe. Zaujímavé maju aj verziu pre automaty a variatory. Inak pozor. Pekne na nás z východného bloku ryzuju! Na Amazon.de stoji o 1/2 menej!