Macku, už jsem to tu kdysi psal, tak se asi budu trochu opakovat: kdo je trochu "silničář", rád jezdí zatáčky, měl by si okruh zkusit a divil bych se, když se tam nebude pravidelně vracet, ze silničního ježdění je to totiž úplně to nejvíc, a to tak, že je to prostě jiný level. Na okruhu se můžeš přestat zabývat věcma, které tě na silnici při průjezdu zatáčkou běžně ruší- auta v protisměru, hrozivě trčící svodidla, obrubníky, můžeš přestat sledovat asfalt těsně před motorkou, abys nenajel na štěrk, bláto, olej, nevímcoještě, místo toho se můžeš začít dívat do zatáčky, jezdíš do protisměru
, začneš se plně soustředit na přenášení váhy na motorce, chodit bez rizika do větších náklonů atd., což jsou věci, které se prostě v provozu naplno dělat nedají. Proto mají všichni, kdo odjíždějí z okruhu pneumatiky takové, jak ukazuje Pito, pracují totiž v úplně jiném režimu, než na silnici. Nejsem odborník na pneumatiky, ale osobně bych si rozmyslel jet na okruh s nějakými opravdu tvrdými turistickými, co najíždějí třeba 20.000 km, nevím, jestli by se nepřehřály a pak nepustily... A na nějaký ztrapnění rovnou zapomeň, vždycky je někdo rychlejší a někdo pomalejší. Kámoš, s kterým jsem tam byl, to jezdí za 2.18 a stejně ho někdo předjel. Jsou to jízdy veřejnosti, ne závodníků, to znamená, že jsou všichni na stejné úrovni a každý je srozuměn s tím, že tam budou i pomalí jezdci, co tam jedou třeba poprvé. Zrovna tak každý ví (a respektuje to), že pokud jsi v zatáčce první, je to "tvoje" zatáčka a ty si volíš stopu (samozřejmě tu nejlepší) a nikdo ti do ní nevjede, dráha je PATNÁCT metrů široká, takže na předjetí je vždycky místa dost. Ohleduplnost a opatrnost je to hlavní, co si s sebou každý vezme, než vjede na dráhu, všichni se přijeli bavit a ne něco hrotit. Přesně tohle jsem psal i Pitovi, než jsme jeli, tak ať to potvrdí nebo vyvrátí
.