To Baterka:akýkoľvek lokátor slúži len na lokalizovanie miesta kde sa nachádza. Ak je náhodou v moto a ešte ho nik neobjavil pri jej rozoberaní tak asi nájdeš spolu s ním aj ukradnutú moto
Ak dokáže zároveň niečo viac, ako napr. posielať správy ako reakciu na splnenú podmienku (zmena miesta, pohyb rýchlosťou nad povolený limit, vibrácie, opustenie vyhradenej lokality a pod.) je to lepšie. Ak ti k tomu niekto (firma alebo súkromná osoba) ponúkne aj službu naviac ako napr.: vyhladá moto namiesto teba a pošle tam svojich ochrankárov aby ti ju doviezli tak získaš celkom dobrú službu. Tu ale je na mieste otázka pomer cena a služba...
Ja som preto volil lokátor, ktorý lokalizuje moto kdekoľvek vo svete kde je GSM a GPS. prevádzkové náklady som obmedzil na poplatky za predplatenú SIM s roamingom od najlacnejšieho operátora. Ak ho ukradnú tak ho nájdem podľa mapy v mobile a to čo bude ďalej budem, riešiť podľa momentálnej situácie...
Osobne mám celkom dobré skúsenosti s XEXUN-om. Problém je iba baterka. Odber síce nemá velký ale trpí pri vysokých teplotách (ak moto stojí 3-4 hod. na slniečku tak sa baterka prehreje a umrie) preto chcem pripojiť napevno k motobaterii....
Zhrnutie: pri tomto riešení zabezpečenia je dôležité: 1.) presnosť s akou lokalizuje svoju pozíciu (či používa skutočne GPS alebo trianguluje GSM signál), 2.) citlivosť otrasového senzoru, prípadne možnosť citlivosť nastaviť, 3.) rýchlosť s akou reaguje na príkaz (to ale závisí aj od mobilného operátora), 4.) jednoduchosť ovládania (lepšie lokátory majú apku do mobilu a stačí v nej iba stlačiť tlačítko, lacnejšie musíš posielať SMS s predpísaným obsahom) a potom 5.) či na online sledovanie potrebuječ prihlásenie do plateného systému alebo nie, alebo ti stačí len nájsť lokalitu na google maps...
dúfam že som nikoho neotrávil pridlhým príspevkom. Dúfam že sa ozvú aj iný a uvítam ich skúsenosti