BENZÍN

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

BENZÍN

Poslaťod Floyd » 04 Okt 2017, 15:23

Ahojte draci, presunul som tému sem na nový príspevok, aby sa to neplietlo s ostatnými.
Má teda význam dávať niekedy (alebo pravidelne) do nádrže vysoko oktánový benzín, napr. OMV Max Motion ?
A je vhodný takýto benzín aj do skútra 2-takt 50 ccm ?
Floyd
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1414
Registrovaný: 12 Apr 2013, 01:02
Bydlisko: BA
Motorka: Honda NC 750X

Re: BENZÍN

Poslaťod Pavel » 04 Okt 2017, 16:08

Ahoj, to víš, že je to občas dobré, dát tam lepší benzín, taky ho tam občas natankuji. Ty vysokooktanové benzíny mají měně nebo vůbec biosložek, déle vydrží a neusazuje se bordel se v nádrži, hadičkách a motoru. U skůtra 2-takt s karburátorem to poznáš hned, že jede o poznání lépe, než obyčejný 95 oktanový. Zkus co nejvíce vyjet ten starý ve svém skůtru, tak aby ho tam zbyl třeba jen litr a pak dej plnou 100 oktanový, sám budeš mile překvapený.

Sám to znám z vlastních zkušeností, kdysi jsem nalil do pionýru 98 oktanu místo speciálu 91 a jel znatelně lépe, stejně tak i MZ.

U čtyřtaktu s karburátorem platí to samé. U vstřikování je ten rozdíl poznat méně a až po vyjetí několika litrů, třeba celé nádrže a rozdíl není tak markantní.
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: BENZÍN

Poslaťod Floyd » 04 Okt 2017, 17:29

Mne sa skôr jedná o to, či niečo v motore nepoškodím, keď nalejem vysoko oktánový benzín. Alebo motoru pomôžem ?
Floyd
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1414
Registrovaný: 12 Apr 2013, 01:02
Bydlisko: BA
Motorka: Honda NC 750X

Re: BENZÍN

Poslaťod Pavel » 04 Okt 2017, 18:24

V manuálu nepíšou nic o horní hranici oktanového čísla, jen se tam nemá dávat benzín s okt. číslem 91 a menším. Ptal jsem se na to dvou mechaniků a říkali, že vyšší oktanové číslo moderním čtyřtaktům vůbec nevadí a další jej i doporučují. Já letos tankuji do NC jen u Benziny a to Efektu 95(tam přidávám i VIF) a občas i Vervu 100(tam už je i VIF). Většinou dám dvě až tři nádrže 95 ky a pak jednu 100 ky. Ale netankuji až mám skoro prázdnou, většinou když svítí ještě dvě čárky, tak se to smíchá tak na 98 oktanu. Poškodit by to nic nemělo a životnost motoru plus mínus stejná.
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: BENZÍN

Poslaťod aldav » 04 Okt 2017, 19:06

2 takt 50 cm více oktanů nepozná, měřeno na stolici, takže jen kvůli čištění palivové soustavy. Jestli řepka víc vadí vstřikům nebo karbecu nevím. Pozor nedávat ani full syntetické oleje, zapéká se to a čištění je pracné. Informace pochází z renomovaného servisu na skútry. Full syntetické oleje jsou vhodné jen pro sportovní vysokootáčkové motory.

Jinak do Integry dávám to na co narazím, ale ne neznámé pumpy, a žádný Shell, vlastně jen ÖMV Maxxmotion 95 a 100 a Benzinu Efektu nebo Vervu. Na výkonu poznám velký prd, takže mi jde hlavně o zachovani čisté palivové soustavy, neulepené Babišovou žlutou travkou. Na zimu plnou nádrž
Vervy je základ,vydrží bez změn až do jara a chytá hned.
To je můj názor....

tap 1+3
aldav
**
**
 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Sep 2016, 14:24
Motorka: Iná

Re: BENZÍN

Poslaťod georgoo » 04 Okt 2017, 21:10

Motoru na NC ti 98 ani 100-ka nijak neuskodi. O nieco ti to prida vykonu, aspon ja som mal ten pocit na mojej a ten isty pocit mam aj teraz na Tracerovi.

Kvalitnejsi benzin, vyssie oktanove cislo sa doporuca tankovat, ak pouzivas moto zriedkavejsie. 95-ka ma oproti "lepsim" palivam ine zlozenie, hlavne ako chalani pisali, nie je tam tolko bio zloziek.
Benzin ani po dlhsej dobe nedegraduje, neseparuje sa. Moto lahsie naskoci aj ked si dlhsiu dobu nestartoval. Ja pred zimou, ked viem, ze budem uz pomaly koncit sezonu zacnem tankovat vyssie oktanove cislo.
Cez zimu tam mam potom lepsi benzin, motorka vzdy chytila na prvi cvak, ziadny dym ani nic podobne.

Toto iste robim aj s motorovou kosackou. Na jesen tam lejem 98, alebo 100 a na jar to len natocim a nemusim vylievat stary benzin ;)
NC750X (2014-2017), Tracer 900 (2017:-)
Obrázok užívateľa
georgoo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 2486
Registrovaný: 03 Jún 2014, 19:43
Bydlisko: Trnava
Motorka: Iná

Re: BENZÍN

Poslaťod dukyno » 04 Okt 2017, 21:54

Veru, nič ti nepridá viac výkonu ako pocit keď si dáš plnú nádrž 100 oktánu. To placebo je na nezaplatenie :).

Keď už prémiové palivo, tak na pumpe kde viem že sa točí a nemá kedy starnúť.
dukyno
****
****
 
Príspevky: 151
Registrovaný: 05 Feb 2016, 21:16
Motorka: Iná

Re: BENZÍN

Poslaťod acada » 05 Okt 2017, 17:54

S tou vytoci mas pravdu Dukyno. Jednou jsem dal 100 oktan do auta v nejake yoko ono vietnam pumpe. Smrdel trochu po redidle. To auto bylo citlivy na benziny a nez jsem dojel domu (200km) tak se mi na palubce rozsvitila diskoteka. Ustala az po vyjeti te nadrze a jedne dalsi.

Ja si davam pravidelne 100okt benzin na podzim pred zazimovanim. Dve tri nadrze vyjedu a pak hlavne tu se kterou to stoji. Na stary motce s karbecem bylo desny na jare cistit karbec. Az do doby mez jsem zacal na zimu davat vervu.
Obrázok užívateľa
acada
***
***
 
Príspevky: 57
Registrovaný: 12 Máj 2017, 11:22
Motorka: Honda NC 750X

Re: BENZÍN

Poslaťod Zizi79 » 05 Okt 2017, 20:14

georgoo píše:Motoru na NC ti 98 ani 100-ka nijak neuskodi. O nieco ti to prida vykonu, aspon ja som mal ten pocit na mojej a ten isty pocit mam aj teraz na Tracerovi.

Kvalitnejsi benzin, vyssie oktanove cislo sa doporuca tankovat, ak pouzivas moto zriedkavejsie. 95-ka ma oproti "lepsim" palivam ine zlozenie, hlavne ako chalani pisali, nie je tam tolko bio zloziek.
Benzin ani po dlhsej dobe nedegraduje, neseparuje sa. Moto lahsie naskoci aj ked si dlhsiu dobu nestartoval. Ja pred zimou, ked viem, ze budem uz pomaly koncit sezonu zacnem tankovat vyssie oktanove cislo.
Cez zimu tam mam potom lepsi benzin, motorka vzdy chytila na prvi cvak, ziadny dym ani nic podobne.

Toto iste robim aj s motorovou kosackou. Na jesen tam lejem 98, alebo 100 a na jar to len natocim a nemusim vylievat stary benzin ;)


- pocuj dzordzik... zabehni sa opytat do yamahy na 98 okt.benzin... to by som do tracera nedaval... ci?
Jazdím pre radosť
Honda Integra 750D 2015, Honda NT1100 2022
Obrázok užívateľa
Zizi79
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1552
Registrovaný: 21 Júl 2015, 08:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: BENZÍN

Poslaťod KatjushaMan » 05 Okt 2017, 21:44

v navode je napisane 95 oktanov a viac.

Ja do stroja nedavam nic mimo shell a omv raz som natankoval pri prahe v neakej lokalnej benzinke a na dialnici motorka nedela udrzat 130km/h

slovnaft ma sklamal uz par krat kedze motorka sa triasla a nemala tah ...

Co sa tyka cistiacich benzinov pri 100 oktanovom OMV je na dialnici ochotna ist nad 180 km/h s 95 oktanovym to ide tazsie.

Po zime hocico som tam dal tak pokial som to vyjazdil bola spotreba na dialnici pri 140km/h 9 litrov

Ak tankujem dlhodobo 100 oktan tak je nizsia spotreba cca 10% takze v podstate to na seba zaroby.

Najvacsi vplyv ale na spotrebu mal olej po prechode z toho co davaju v honde na 7100 motul klesla spotreba o liter pri mojom sposobe jazdy
Obrázok užívateľa
KatjushaMan
***
***
 
Príspevky: 59
Registrovaný: 23 Aug 2016, 08:17
Bydlisko: Prešov
Motorka: Honda NC 750X

Re: BENZÍN

Poslaťod sviatok » 06 Okt 2017, 08:21

Tiez mam zle skusenosti s 95kou od Slovnaftu. Motor ide v nizkych otackach nepravidelne, trha...
Pri premiovom palive nepozorujem nejaky narast vykonu alebo usporu benzinu, ale citelne ide motor hladsie.

(este k tomu Slovnaft palivu- aj naftu maju nejaku zlu - ak som tankoval auto na Slovnaft pumpe, casto mi pocitac vyhodnocoval chybu trysiek. Na OMV sa mi to nestalo ani raz...)

Novsim motorom nevadi vyssie oktanove cislo - viac oktanov= mensia pravdepodobnost detonacneho horenia.
sviatok
**
**
 
Príspevky: 17
Registrovaný: 08 Mar 2015, 16:01
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750X

Re: BENZÍN

Poslaťod HonzaR » 06 Okt 2017, 08:58

Podle mého názoru, dávat prémiové palivo jen občas, nemá zásadní význam (i když nějaký asi ano). Nehodnotím oktany, ale aditiva. Ta potřebují delší čas, než jednu nádrž, aby účinkovala. Je to podobné, jako s přípravkem VIF, ideální je dávat ho pravidelně. Do Integry proto tankuji pokud možno Vervu, nebo aspoň Efektu. Na zazimování i do Vervy přidám VIF, který jinak dávám do auta (proklaté TSI).
Obrázok užívateľa
HonzaR
*****
*****
 
Príspevky: 310
Registrovaný: 23 Mar 2015, 08:54
Bydlisko: Praha
Motorka: Iná

Re: BENZÍN

Poslaťod janh2 » 06 Okt 2017, 12:54

Tankuji je benzín 95 oktanů a dávám vždy VIF. Mám najeto cca 46.000 km a bez problému. Minulý týden jsem vyšrouboval svíčky v rámci prevence. Jedna měla cca 0.9mm a druhá cca 0.8mm. Sklepnul jsem je obě na 0.7mm a je poznat, že motorka jede lépe. Známy na NC700X udělal to samé a také má z motorky lepší pocit. Takže to není jen o benzínu, ale i tom, jak jej podpalujeme :)
Obrázok užívateľa
janh2
****
****
 
Príspevky: 203
Registrovaný: 23 Máj 2014, 19:02
Bydlisko: Frýdek - Místek
Motorka: Honda NC 750S

Re: BENZÍN

Poslaťod Pavel » 06 Okt 2017, 13:33

Já letos tankuji jen u Benziny a v poslední době většinou Efektu 95 a zdá se mi, že i spotřeba klesla, minulou sobotu jsme jeli s klukama tady z fóra na Kohůtku na knedle a pak přes Bystřičku a Rožnou zpátky domů, před vyjetím jsem natankoval plnou Efekty tady v Ostravě a po vyjížďce zase doplnil do plna, no suma sumarum jsem najel 194 km a natankoval u stejné pumpy 5,49 litrů, až mě to samého překvapilo, že tak málo, spotřeba mi vyšla na 2.83 litru/100 km, popravdě jsem čekal více tak kolem 3.3 litru, nejelo se na kochačku, jen pár úseku se jelo pomalu, tak asi ta spotřeba bude s tímto benzínem nižší.
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: BENZÍN

Poslaťod KatjushaMan » 06 Okt 2017, 19:14

no dnes som natankoval 2x kedze som siel dlhsie trasy.

OMV 95 performance motorka na rovinkach na 6 stke pekne tahala a isla ochotne nad 180 GPS spotreba 5,5

Velky Bites ich benzinka donedavna som snimi bol spokojny dnes som tankoval naposledy premiova 95 tka 165 rovinky a dole kopcom 170 obcas masakralne zlenivela a spotreba bola stale na 7 l :shock:
Obrázok užívateľa
KatjushaMan
***
***
 
Príspevky: 59
Registrovaný: 23 Aug 2016, 08:17
Bydlisko: Prešov
Motorka: Honda NC 750X

Ďalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia