Stránka 3 z 4

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 28 Júl 2016, 17:58
od HonzaR
Pánové, dával jsem nové přední brzdové destičky. Byly dost sjeté a tím pádem pístky dost vysunuté. Normálně jsem je zatlačil opatrně zpět a brzdu zkompletoval, vše OK, nyní si nové desky již sedly po pár stech km. Co je však problém - páka přední brzdy nejde zcela plynule, v záběru jakoby zadrhává, mírně poskakuje. Může to být způsobeno tím, že jsem pístky před zatlačením do válců neočistil? Usoudil jsem, že když jdou rukou zatlačit, nečistota se otře o těsnící kroužek. Nebo čím jiným by to mohlo být event. způsobené?

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 28 Júl 2016, 18:58
od Pepa8
Ahoj, mam stejny problém,ze brzdova packa ma při stlaceni propady a drhne. Namazal jsem vodici cep WD a chvili to jaksi fungovalo,ale pak se ten problém vratil zpet. Jedna věc me trapi a to je ta,ze se zavada projevuje sporadicky. Zkusim vymenit brzdovou kapalinu

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 28 Júl 2016, 21:08
od Richi
Myslím, že toto riešil piťo v nejakom inom vlákne a vyriešil to výmenou brzdovej kvapaliny.

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 29 Júl 2016, 00:30
od Pepa8
Richi píše:Myslím, že toto riešil piťo v nejakom inom vlákne a vyriešil to výmenou brzdovej kvapaliny.
Richi, však toto je vlakno o predni brzde, ne

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 29 Júl 2016, 07:56
od Pito
Pani, ak rozoberate strmen a menite platnicky, odporucam piestiky precistit!

Idealne zubnou kefkou a brzdovou kvapalinou. Piestiky musia chodit volne, ziadne pacenie srobovakom, buchanie kladivom, musite ich vediet stlacit prstami.

Ja som mal problem nekvalitnej brzdovky, kupil som potom od castrolu na moto a problem odisiel. No moj problem sa prejavoval neustale, pri kazdom stlaceni packy.

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 29 Júl 2016, 08:15
od Richi
Pepa8 píše: Richi, však toto je vlakno o predni brzde, ne


Áno, je to správne vlákno. Nevšimol som si to na mobile :(

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 29 Júl 2016, 13:06
od HonzaR
Integru mám rok a půl, takže brzdovka by měla být ještě dobrá. Novou brzdovku jsem plánoval na podzim. Ale fakt je, že jsem asi podcenil pečlivé vyčistění pístků, šly sice normálně rukou zatlačit zpět, před tím jsem celý třmen prostříkal spejem na čistění brzd, ale asi jsem je měl důkladně otřít hadrem. Co radíte teď? Mám třmen opět sundat, pístky opatrně vytlačit a vyčistit?

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 29 Júl 2016, 14:27
od Pito
Ja ti mozem poradit, urcite brzdovku vymen. Vymen vsak za overenu-motul, repsol, castrol,...

Osobne by som nedoporucoval cistit piestiky cisticom brzd, pri vytlacenom piestiku by sa ti teoreticky mohol dostat do strmena a narobit paseku.

V kazdom pripade, najskor asi vymen kvapalinu, poriadne brzdovy system preplachni (ak kupis 0,5L budes mat dostatok na poriadny preplach, do samotneho systemu ide iba "niekolko" ml). Toto si myslim, ze by ti malo vyriesit problem. ;)

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 03 Aug 2016, 18:42
od HonzaR
HonzaR píše:Pánové, dával jsem nové přední brzdové destičky. Byly dost sjeté a tím pádem pístky dost vysunuté. Normálně jsem je zatlačil opatrně zpět a brzdu zkompletoval, vše OK, nyní si nové desky již sedly po pár stech km. Co je však problém - páka přední brzdy nejde zcela plynule, v záběru jakoby zadrhává, mírně poskakuje. Může to být způsobeno tím, že jsem pístky před zatlačením do válců neočistil? Usoudil jsem, že když jdou rukou zatlačit, nečistota se otře o těsnící kroužek. Nebo čím jiným by to mohlo být event. způsobené?


Tak drhnutí je odstraněno. Problém byl v páčce brzdy - šlo to nasucho. A to jsem měl za to, že v Hondě to při 24tkm prohlídce promazali... :?

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 04 Aug 2016, 18:07
od keto
Tak ono stačí projet nějakým lijákem a je to třeba opět máznout, ona voda pod tlakem větru vymyje vše ;)

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 14 Aug 2016, 08:23
od stoner007
Brzdová kapalina se ma obcas kompletne vyměnit právě protože v čase na sebe váže vlhkost. Tato vlhkost pak zpusobi ze pri zahrati zacne kapalina varit při menších teplotach. Při brzdění vzniká v destičkách vysoké teplo a to se částečně přenáší i do kapaliny. Takže je možné ze i když tam žádný vzduch nebyl, tak se mohl při intenzivním brzdění vytvořit právě tím, ze vlhkost nenavratne vyvřela do plynu.

Také je špatne dolevat brzdovku z rozbaleneho balení nebo starého balení, protože to nasaje vlhkost ještě lépe než kapalina v brzdovém okruhu.

E: aj ted sem si všiml ze tu jsou příspěvky na třech strankacha ne na jedne, na mobilu sem to prehlidl, takže omluvte můj příspěvek "mimo misu" :)

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 13 Apr 2017, 15:05
od pepe
Nějakou dobu jsem se zabýval myšlenkami na zlepšení účinnosti přední brzdy a jelikož se upgrade osvědčil (najeto asi 1500km), dám to sem, kdyby měl třeba někdo podobná "muka". Přední brzda v sérii brzdí velmi slušně, zvlášť na jednokotouč s dvojpístkem, velkou zásluhu na tom má určitě použití největšího průměru kotouče, jaký se u sériových motorek používá, hlavně sportovních, takže na rozpočtovku hodně dobrý...Ale přece jenom, aby pořádně zabrala (třeba při krizovce), musí se za ní vzít dost velkou silou, což zase postrádá cit.
Vydal jsem se cestou nejjednodušího technického řešení a použil radiální pumpu. Radiální pumpy někdy obchází mezi motorkáři pověst až něčeho mystického, ve skutečnosti je to normální pumpa, jen díky jiné konstrukci poskytuje lepší, účinnější páku (páku jako fyzikální veličinu). Divím se, proč se nepoužívají standartně, podle mě nejsou výrobně nijak zvlášť dražší, protože jsou z úplně stejných součástí, jen trochu jinak uspořádaných. Při hledání té správné (bezpodmínečně musí mít stejný průměr pístku jako originál, tedy 11 mm, použití většího by účinnost zase snížilo) jsem se trochu zapotil, ale zima byla dlouhá a tak jsem nakonec narazil na německou firmu Magura, která dělá pro nás tu správnou. Výsledek: záleží, kam je kdo zvyklý dávat na páku prsty, v mém případě je zisk na přepákování kolem 70 % a pocit z brzdění je asi tak podobný. Mnohem vyšší účinnost a taky cit a abych zvýšeným tlakem v systému jen nenafukoval hadici, podpořil jsem to ještě pancéřkou. Zatím veliká spokojenost, vše, včetně krizovek řeším dvěma prsty (stále je řeč o ježdění na motorce ;) ), na negativum jsem zatím nenarazil (možná rychleji ubývající destičky :) ).
http://1pepe1.rajce.idnes.cz/NC_predni_brzda/

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 13 Apr 2017, 15:33
od Pito
Paradna uprava Pepe :like:

Mozes napisat aj co ta to vyslo?

Mimo temu: Inak ako si spokojny s Corsami? Nemas v merku vyskusat rosso III?

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 13 Apr 2017, 16:19
od pepe
Díky Pito, i já sám se chválím kudy chodím. Nakupoval jsem v Německu http://kettenmax.de/kupplung-magura-c-1 ... 16710.html, přiobjednal jsem si delší páku (dodávají standartně s krátkou), opravnou sadu pístku (kdyby náhodou), včetně dalšího nezbytného příslušenství (nádobka, šroub, těsnění banja) celé maličko přes 300 éček plus doprava. Tady potom tu pancéřku, myslím do tisícovky (Kč) a brzdovka (Motul DOT 4).
Co se týče Pirelli Corsa, pro můj způsob jízdy a mé požadavky jsem ještě na lepších asi nikdy nejezdil, nicméně Rosso III mám v plánu teď vyzkoušet, ze všech stran slyším jen chválu.

Re: Přední brzda

PoslaťNapísal: 13 Apr 2017, 16:28
od Pito
Narovinu poviem (a asi som ti to aj hovoril osobne :D ), ze tvoje upravy NC sa mi velmi pacia. Ak by som si NC mal nechat dlhsie, urobim to iste. To s rozetou detto ;) A podvozkom, atd... :lol:

Najazd na Corsach si mal aky? Co sa tyka beznej cesty/okruhu tak ako sa spravaju? Ja z nich mam totiz pocit ze pokial sa poriadne nezahreju, su trosku vrtkave (tym poriadne myslim ozaj poriadne, zahrievaju sa rychlo, ale asi som ich este nedal na ich prevadzkovu teplotu).

Rosso III tiez pocuvam samu chvalu a dokonca su asi o 30e lacnejsie ako v podstate koncepcne zastaralejsie Corsy (na streeta sa hadzu od vyroby a podla mna su to skvele gumy/len nerozumiem ich sialenym najazdom-vraj vydrzia aj pri sviznej jazde na zadku 7-9tkm). Cize ja rosso iii tuto sezonu budem skusat az zjazdim corsy. Snad sa uvidime aj na okruhu, ked nam to minuly rok nevyslo ;)