JojoNC píše:po pustení spojky na voľnobehu je hlučnejšia a vibruje motorom
Obecně - příčinou případné VÝRAZNÉ změny hlučnosti motorky při vymáčknutí její spojky bývá ZPRAVIDLA spojkové ložisko...
Jinak ale MALÁ změna v charakteru zvuku pohonného ústrojí při rozpojení spojky JE NORMÁLNÍ jak u motorek, tak u aut.
U aut se suchou spojkou (a výjimečně u některých motocyklů (s podélně orientovaným motorem - typicky moto Guzzi, velké motorky BMW apod.) i u "normálních" motorek s mokrou spojkou (většina motocyklů s primárním převodem mezi klikovou hřídelí motoru a spojkou) se tím vymáčknutím/vyšlápnutím spojky motor odpojí od převodovky (i na neutrálu se odpojí vstupní hřídel převodovky) a převodovka tím pádem ztichne.
Naproti tomu se to však celkově může (ale nemusí) projevit jiným chatrakterem vibrací, protože běžící motor je tím rozepnutím spojky odpojen od vstupního hřídele převodovky (při jeho otáčení se jeho moment setrvačnosti mohl více či méně spolupodílet na tlumení vibrací nevyvážených hmot v motoru).
U aut je to (v hlukově odstíněné kabině vozu) skoro nerozpoznatelné, ale u motorek všech typů je to při nižší okolní hladině hluku patrné skoro vždycky.
P.S.
Pro úplnost - mám taky Hondu NC 750S koupenou jako funglovku v roce 2015, a taky s manuální převodovkou.
Nevím, jestli Tě to spíš uklidní nebo naopak zneklidní, ale změna charakteru zvuku mého (a pevně věřím, že nejenom mého) NCčka při vymáčknutí spojky je sice vnímatelná, ale velmi malá.
Řekl bych normální s ohledem na kubaturu respektive velikost a hmotnost motoru a spol.
Čili +/- stejná jako asi u všech motorek s mokrou spojkou...