Podla mna to bezne nezistis, skus zblizka, moc zblizka clanok po clanku pozriet ci vidis O kruzky a ci su ok a neprepustaju olej od vyrobcu (je pod nimi). Zistis to tak, ze sa ti skrati zivotnost retaze, ze bude hlucnejsia, uvidis pri kolko km budes musiet menit a porovas si to s priemerom ostatnych clenov. Neopotrebovavas potom len retaz, ale aj ozubene kolieska. Celkom pekne video o problematike povier a mytov o retazi a odpovie na otazky ci cistit a ako to cele funguje
DOPORUCUJEM POZRIET:
https://www.youtube.com/watch?v=YEE0KVRwGUYA citujem z jedneho webu (
http://motocykel.sk/clanok.php?id=82&ti ... %20re%9Daz):
V prípade reťazí s O-krúžkom, je mazivo uzavreté v pracovnej časti tzv. O-krúžkami. Pri údržbe nepoužívajte paru, benzín ani organické rozpúšťadlá. Pri čistení reťazí s O-krúžkom nepoužívajte tvrdé kefy alebo iné metódy, ktoré by mohli poškodiť gumenné O-krúžky (pri sušení vzduchovým kompresorom je treba držať pištoľ vo vzdialenosti aspoň 50 cm.) Zacnem od seba, ked som mal prvu motorku, tak som ani nevedel ze sa retaz cisti a maze, tak mi kamarat - bahnak , ale v dobrom poradil : bez na umyvaren a dobre wapkou. O-kruzky len tak lietali a tak som absolvoval prvu vymenu retaze. A ešte jednu zaujímavosť. Keď pichnete do o-krúžku špendíkom, ihlou alebo ho poškodíte malým kamienkom, tak už pri malej námahe praskne.
P.S. objednal som si svoje Premium balenie Kettenmaxu, ten cistic pribaleny zvitazil aj nad Motulom a vyzera ze aj mazivo S100 biele je vybornej kvality a stoji polovicu co Motul